Hoi iedereen, ik ben op zoek naar een leuk paard? voor recreatief lekker mee door de bossen te crossen. wie rijdt er een belg? en wat zijn de ervaringen?
ben heel benieuwd.
ElineProost
Geplaatst: 27-01-13 22:10
Ik heb altijd op een BWP (Belgisch Warmbloed Paard) gereden.. Ook altijd mee buiten gereden en af en toe een sprongetje gewaagd... was gewoon een super dier! Spijtig is ze 2 jaar geleden gestorven
Had een belg nu een comtois. Als je eenmaal zon dier gehad hebt wil je nooit meer anders. Heb nu een haflinger maar toch weer een comtois gekocht omdat ik die robuustheid toch echt miste. Ik rijd ook recreatief in het bos.
Angelke87
Geplaatst: 28-01-13 14:44
ik heb een belgische trekpaardmerrie, ik zou ook geen ander meer willen. Het is een blauwschimmel met de nodige dosis energie. Heeft meer dan genoeg pit en is ebsoluut geen sloom paard. Ze vragen wel wat meer verzorging met die behaarde benen maar dat neem ik er met plezier bij.
lizet_lara
Geplaatst: 30-01-13 11:45
ook wij rijden een belgisch trekpaard,m,n moederr en ik .het is een fijne merrie , die heel werkwillig is , gehoorzaam gemaakt . , zit als een huis . maar je moet er wel mee aan het werk gaan dan gaan ze er ook hellemaal voor.spullen erbij zoeken is wat meer werk . n,m moeder heeft ook elke 2 weken les met haar.we zijn nu een paar pasjes aan het wijken , erg leuk maar kost lara veel energie,maar ze doet het wel . het karakter is zeer fijn>dat zegen ze allemaal van hun paard <haha