Welsh B hengst met goede galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Welsh B hengst met goede galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 10:35

Beste Welsh kenners.

Ik zou jullie graag een keer om hulp vragen.
Ooit zou ik graag met mijn pony Kirsten een veulentje fokken.
Op dit moment zit ik nog niet in een positie dat ik een veulen kan aanhouden, dus het gaat niet om dit jaar, waarschijnlijk duurt het nog wel even.
Het veulen zou ooit zijn/haar mama mogen vervangen als mijn alleskunnende pony, die nu nog lekker meedraait dus het heeft geen haast. Het uiteindelijke doel is dus meedraaien in de sport, niet op show oid. De pony moet dus functioneel zijn voor zowel dressuur ohz, springen en aangespannen lopen.

Wel vind ik het nu al ontzettend leuk om hengsten te kijken en een beetje weg te dromen.
Maar wat is nu een mooie hengst in combinatie met mijn pony?

De sterke punten van mijn pony zijn:
* Sterke draf
* Karakter (ze is niet een brave, maar heel werkwillig, best sensibel en ontzettend slim. Dit 'snelle' pit wil ik er graag inhouden)
* Hardheid, robuust
* Edel maar toch wat massa. Mooie verhoudingen.

Eigenschappen die ik met hengst zou willen toevoegen:
* Meer maat (dus graag hengsten van + 1.30)
* Goede galop. Mijn merrie is echt een top draver, maar de galop zou aan gewerkt kunnen worden. Meer sprong erin.
* Mooie bovenlijn van hals, met iets meer ruimte in de hals-kaak verbinding. (Merrie heeft al mooie massa in de hals, maar ik zou de onderhals wat minder willen zien)
* Hengst mag geen 'badkuip-rug' hebben, heeft de merrie ook niet en dat zou ik graag zo willen houden.
* Liefst iets opwaarts gebouwd in de rug

Ik vind hengsten zoals Steehorst Pride en Hondsrug Puccini echt het einde, maar zouden hengsten zoals deze passen bij mijn merrie?

Als bonus zou ik graag een hengst hebben met een verdunningsfactor OF een voshengst. Liefst geen schimmel. Maar alle hengsten in alle kleuren mogen geopperd worden, ik wil een wat beter beeld krijgen op het type wat ik ooit wil hebben op mijn pony. Het gaat dus niet zozeer om één hengst (aangezien de kans aanwezig is dat eer ik een veulentje kan aanhouden, we 5-10 jaar verder zijn : )
Achterliggende bloedlijnen zijn voor mij niet van belang. De pony is als 'ongelukje' op de wereld gezet door een niet goedgekeurde hengst en is dus aangemeld bij het stamboek. Ik ben op zoek naar een Welsh hengst omdat ik weet dat dat bloed erachter zit en omdat ik het geweldige pony's vind.

Nog twee foto's zo jullie kunnen zien of jullie het eens zijn met de zwakke en sterke punten van mijn pony
In draf:
Afbeelding
Op stand (niet opgesteld, kon geen foto vinden, sorry)
Afbeelding

Dnies90

Re: Welsh B hengst met goede galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:54

Misschien een idee om de hengstenkeuring te bezoeken in februari.
Zover ik weet komt Steehorst Pride niet dit jaar maar zijn eigenaren lopen er ook.

regtur

Re: Welsh B hengst met goede galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:08

Alle dingen die je in je toekomstige veulen wilt zien heeft onze hengst, Zomerdijks Willie Wortel, met name wat je als eerste punt noemt: de galop.Al zijn amazones en de juryleden die hem beoordelen roemen hem daarom. Maar ja, hij is maar 1,175, dus qua maat heb je er niets aan. Jammer dus, maar er zal vast ergens een B hengst rondlopen die deze eigenschappen ook heeft.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 09:46

regtur schreef:
Alle dingen die je in je toekomstige veulen wilt zien heeft onze hengst, Zomerdijks Willie Wortel, met name wat je als eerste punt noemt: de galop.Al zijn amazones en de juryleden die hem beoordelen roemen hem daarom. Maar ja, hij is maar 1,175, dus qua maat heb je er niets aan. Jammer dus, maar er zal vast ergens een B hengst rondlopen die deze eigenschappen ook heeft.

Bedankt voor je reactie!
Ik kijk altijd met veel plezier naar jullie WW inderdaad!
Ik zou alleen graag een mooier plaatje vormen als rijcombinatie, dus dan heb ik echt een grotere nodig -O-