een uitmuntend dressuurpaard , is van vele faktoren afhankelijk... vooral de ruiter die er stapt en hoe t paard zich laat bewerken.
maar ik zou kijken naar een paards wat taktmatig goed beweegt, souplesse heeft en een sterkachterbeen, correct bewegend voorbeen. bij voorkeur niet een zeergroot bewegend paard, tenzij deze een snel achterbeen heeft..maar de te groot bewegende paarden met traag achterbeen....laten zich zelden goed sluiten...
rongtenologisch goed, met correct gestelde benen zou voor mij een pre zijn.
wat betaal je ervoor?
de mooie talentvolle jaarlingen met dito beweging\aanleg zijn denk ik niet te koop, die staan in opfok, en mochten ze wel te koop zijn betaal je daarwel een prijs voor...vaak zijn ze van mensen die ze niet kwijt willen is mijn ervaring..
aangezien er de afgelopen jaren minder is gefokt, worden de echt goede talentvolle paarden duur....en de mensen die zulke paarden hebben gefokt of gekocht, weten dat en zullen ze liever houden of alleen verkopen bij echt goede prijs en dan begin je in iig bij 8-10 000 euro...tot wat de gek er voor geeft...
maar waarom een uitmuntend dressuur paard ( wat is voor jou uitmuntend dressuur paard at GP kan lopen?)
kopen, omdat je graag een paard in de wei wilt.....als je jaarling koopt, moet je er iig 2 kopen of in weides zetten met leeftijdsgenoten...du vor je eigen wei schiet je met 1 jaarling iig niets op.
gezien je bericht, vraag ik me af hoeveel kennis je hebt, en ook al krijg je lectuur onder ogen om zon paard te spotten, ( vraag me af of dat er is, want zoveel mensen, zoveel meningen) is het de vraag of jezelf de lectuur op waarde kan inschatten en zelf het talent hebt om zon paard daadwerkelijk te herkennen...
ik denk dat dat maar voor weinig mensen is weg gelegd...al helemaal voor een dressuurpaard...