Nakomelingen Tsjerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonepooh1

Nakomelingen Tsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 21:02

Hee bokkers!
Ik heb een vraag, Hebben jullie een fries die een nakomeling van Tsjerk 328 komt? :D
Dit is hem!
Afbeelding

Ik zelf heb een lease/eige paardje Mark,
Die een nakomeling van hem is! :D
Afbeelding

Ben benieuwd of jullie ook een nakomeling van hem hebben!

groetjes! :+

marleenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:04

Mij moeder heeft er 1, een 8 jarige merrie. Ik rij haar ook en sinds 2 maanden start ik haar ook op dressuurwedstrijden. Geen idee hoe ik hier een foto zou kunnen plaatsen...?

friesiszwart

Re: Nakomelingen Tsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:56

Ik heb ook een tsjerk nakomeling: zie mijn website: www.fanerberveld.webnode.nl het is dan Janouk. Een mooie luxe merrie met een vertrouwd en eerlijk karakter.

chilld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:41

Ik heb ook een Tsjerk merrie. Vervolgens heeft zij Tjerk 5 kleinkinderen bezorgd. Vier daarvan zijn op wereldreis gegaan naar Amerika, Duitsland en Zweden! ;)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:42

och gut... ik weet dat dit topic al een tijdje niet meer gereageerd is (maar zag het op de eerste pagina staan..). Ik kan het toch niet laten om te reageren.

Ik heb sinds eergister een dochter van Tsjerk: Anouk. Een 5 jarige merrie :)

Afbeelding

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:19

Wat leuk! Zo te zien heeft jou fries okk net zulke diken man , Mark ook niet!

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:56

Haha jawel. Ze heeft ontzettende dikke manen, aan twee kanten! Ze lijken niet zo dik, maar het is zo dik dat ik me goed moet hebben om het fatsoenlijk uit te kammen / een vlecht te maken :) Ze heeft ook een dikke staart. ^^

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:58

Ik heb ook een Tsjerk nakomeling een merrie van 8 met dikke manen ze is wel klein gebleven ( 1.54 ) en kwa karakter vrij schrikachtig. Wel een enorme knuffel :) ze is nou 4 maanden drachtig van mijn arabo-fries

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 00:44

Hebben die van jullie wel dikke manen? GIVE IT TOO MY! :+

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:28

marleenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:28

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij is het gelukt.... hierbij dus een paar foto's van onze Poike Kwint.

Het paard van mn moeder, gekocht als recreatiepaard. Ik ben haar inmiddels ook gaan starten in de dressuur, valt nog niet altijd mee, maar ze begint er steeds meer lol in te krijgen. Start haar nu in de L2, heb haar bij de federatie nagetrokken en bij de vorige eigenaar 35 winstpuntloze B proeven gereden. Kleine uitdaging dus.

Ze is wel super braaf, zoals jullie kunnen zien loopt ze ook voor de wagen, op deze foto onderweg naar een bruiloft. Ze is ietwat flegmatiek, super nuchter in de kop, mist erg veel bespiering maar ook dat wordt al beter. Geen uitblinker maar wel heerlijk veelzijdig en betrouwbaar.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:37

Anouk is ook heel erg koel in haar hoofd. Ze is pas 5, net onder het zadel dus nog heel erg onervaren. Ze heeft ergens in haar jonge jaren iets meegemaakt waardoor ze enorme angst heeft gehad als men haar kont aanraakte of haar achterbenen. Hierdoor heeft ze nu nog altijd moeite met het hoeven uitkrabben achter. Maar verder is ze vrij koeltjes in haar koppie zover ik nu merk. Ze trekt zich niet veel van wind en regen aan, of camping gasten die langs scheuren of op het hek afgerend komen. Je merkt wel dat ze nog niet veel kent, ze is nieuwsgierig naar alles, wilt alles graag ontdekken. Ze is ook enorm leergierig, doet erg haar best onder het zadel. Maar heeft nog veel moeite, geen balans onder het zadel, moeite met hoeken door te rijden, of überhaupt op de hoefslag te rijden enz. Maar goed... ik heb er nu 3x op gezeten. Daarvoor heeft ze een poos stil gestaan, nadat ze is ingereden. Ook na deze poos stilstaan was het wel opstappen en wegrijden, ze zet geen stap verkeerd. Ik ga er wel vanuit dat ze van de winter wat frisser is. Ik wil haar dan regelmatig laten lopen (we hebben alleen een buitenbak), veel weidegang proberen te bieden (moeten we zelf regelen) , en ze staat in een buitenstal waar ze nog veel van het weer enz. meekrijgt.

Doordat ze zo onervaren is wil ik zo veel mogelijk afwisseling in het werk bieden. Vandaar dat ik ook grondwerk lessen met haar ga nemen en gewone 'dressuur' lessen (momenteel nog zwabberlessen waarschijnlijk :D ). Ik wil haar de tijd geven om goed aan mij te wennen & om op eigen benen te leren lopen. Ik ga niks overhaasten. Ze hoeft van mij niet in de top te lopen. Ik ga er vanuit dat als ze wat ervarener wordt, dat nuchtere ook wel zo blijft, en misschien zelfs nog verbeterd!