cremello hengst gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

cremello hengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 12:18

Voor onze arabische volbloed merrie ben ik aan het kijken voor een cremello Wels Cob hengst. Mijn doel is een valk te fokken maar ook een mooi rijpaard met goede beweging. Onze merrie is 150 kwa stokmaat en ze is smal gebouwt ik zou graag de stokmaat niet kleiner willen zien bij het veulen maar kwa bouw mag ie wel wat grover. We hebben al drie zeer mooie arabische volbloed veulen uit deze merrie gefokt dus is zeker een goede fok merrie zorgt ook super voor haar veulens. Natuurlijk is het altijd moeilijk te zeggen wat een kruising gaat doen. Karakter vinden wij ook zeer belangrijk een lekkere boef vind ik leuk maar het moet wel een eerlijk paard zijn! Onze merrie vooral in de winter word wel vaak voor een wels aangezien :D dus ik denk dat dit wel een mooie kruising kan zijn.

Foto van onze merrie.

Afbeelding

Ketly

Re: cremello hengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:20

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:22

l_aura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:33

Ysewyn stud heeft een perlino welsh cob hengst, zeker een aanrader. Die uit dat topic hierboven is van mij.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 22:30

dank jullie wel ik kon er inderdaad ook al niet veel vinden op het internet dus ik dacht ik vraag het hier :D . Laura welke hengst is van jouw want ik krijg een pagina met meerderen hengsten te zien? Ketly hij is erg leuk maar het word waarschijnlijk toch dit jaar en omdat ik niks weet kwa bloedlijnen bij de wels cob vind ik het wel fijn om voor een hengst te kiezen die al volwassen is zodat ik weet hoe hij er uit ziet een jong paard kan natuurlijk nog erg veranderen!

l_aura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:47

Je interpreteerd mij verkeerd ;) Die kleine maffe Magnum is van mij. Ik geloof trouwens dat die hengsten van arvalon niet beschikbaar zijn voor openbare dekking, enkel eigen merrie's. Die perlino hengst welke ik noemde is Sublime Sponte, ik geloof dat je dan ook meer kans op valk hebt. In Engeland zijn er ook een paar cremello's, ik kan wel even voor je uitzoeken welke. Stuur maar een berichtje als je hulp nodig hebt.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:56

l_aura1 had het over mijn perlino Welsh Cob hengst Sublime Sponté

Met een perlino heb je inderdaad meer kans op een valk dan met een cremello en Sublime is (voor zover ik weet) de enige perlino Welsh Cob dekhengst in de Benelux.

Meer info op http://www.perlinowelshcob.webs.com of vraag maar via pb.
Je mag hem ook vrijblijvend komen bezichtigen

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 22:08

Dank jullie wel voor de info weer *\o/*

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:10

Don Cremello Du Bois is mss ook wel wat voor je?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:12

Dat is alleen geen Welsh Cob. ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:14

nee klopt heb het gelezen maar in de topic titel werd 'gewoon' een cremello hengst gevraagd! (en ik vind het een gave hengst!)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 10:16

Amalarab schreef:
Don Cremello Du Bois is mss ook wel wat voor je?

Dat is inderdaad een hele mooie hengst maar het veulen moet uiteindelijk mijn rijpaardje worden en Didah is voor het mooie net even te klein voor mij. Du Bois is ook vrij klein en luxe gebouwt dus ik ben bang dat dan mischien het veulen echt te klein voor mij word. vandaar ook dat mijn keuze is gevallen op een wels Cob die zijn natuurlijk lekker stevig gebouwt en ik hoop natuurlijk dat dat het veulen ook wat steviger word.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:21

Misschien McJonnas, wel een warmbloed hengst maar stevig en mooie maat (1.64) bij een arabier. Heeft ook een fijn karakter naar ik heb gehoord.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 10:43

IK hou het echt even bij de Wels Cob voor mijn gevoel denk ik dat dat beter bij haar past maar toch bedankt voor de info.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:45

Altijd leuk om op 'hengstenjacht' te gaan, succes!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:49

Ja heel leuk en spanent :D

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:38

heb je er al 1 gevonden?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 15:22

Ja en nee we hebben wel contact gehad overegens heel goed met de eigenaar van de hengst Sublime Sponté maar we hebben toch besloten niet met hem te dekken omdat alles even anders loopt dan we hadden gedacht. Heeft dus niks met de hengst of eigenaar te maken maar we hebben de keuze toch gemaakt om niet met hem te gaan dekken. Iedereen nogmaals bedankt voor de info we houden het voorlopig toch bij de volle arabieren en ach de toekomst zeg nooit nooit *\o/*

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:50

Binnenkort gaan wij met onze sectie A perlino hengst met KI dekken. Er is iemand die met een c en e pony een sportgericht veulen wil fokken. En welke ander kwaliteiten zij Willie Wortel toedicht.
Het is uiteraard wel uitproberen, want het is de vraag of hij op zo'n "kunstmerrie"wil springen....Maar bij belangstelling, ook van andere fokkers, willen we graag informatie geven hoe het gaat. Ook kregen we aanvraag uit Engeland , voor KI, van een Cobfokker. Maar dat ligt allemaal wat ingewikkeldqua registratie.