Eind april gaat de fokker met Swann naar de keuring in Houten. Nu heb ik vandaag foto's getoond aan hem en hij gaf de opmerking dat ze moet verdikken.
Op het eerste oog staat ze goed kwa dik zijn, maar voor een keuring is ze in sportmodel, niet keuringsmodel.
Dit is een foto van vandaag:

Haar dieet (tja hoe moet je het schaap noemen) bestaat uit 1kg Juniorix, 2 handjes daily plus en 1 kg wortelen per dag. Aangevuld met veel hooi in haar hooinet (zij heeft een net apart, anders zijn de fjorden ermee weg). In haar net kan 10kg hooi en dat eet ze op in ongeveer 2 a 3 dagen. Eens net leeg krijgt ze weer een volledig gevuld net.
Hoe kunnen we haar dikker krijgen? Een dikke weide hebben we nu niet echt ter beschikking (ze moeten op de paddock, anders hebben we geen degelijke weide deze zomer)
Zo van de foto idd sportconditie, straks komt ie ook uit zn haar en dat kost ook altijd energie en zul je zien dat ie net te schraal is.. Iig niet met snelle dikmakers gaan rommelen maar vraag advies voor een goede manier om het aan te pakken. Ik weet niet meer hoe ik het destijds met biscuit heb gedaan, maar begon sowieso ook te laat dus hij was alsnog iets te schraal..
) en probeer dus ook naar de pony zelf te kijken.