nakomelingen Douglas (Darco x capitol I)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

nakomelingen Douglas (Darco x capitol I)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:01

Brainfail

Re: nakomelingen Douglas (Darco x capitol I)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 19:06

Niemand? :\

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 15:59

Jammer dat hier geen reactie's op gekomen zijn.
Ik heb sinds donderdag een super mooie Douglas x Zuidhorn ruin :)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 08:19

Ja vin ik ook heel jammer.
Ik ben heel blij met Daim super fijn karakter en springt ook goed.
Had alleen gehoopt meer ervaringen en vooral de karakters van andere te horen met afstammelingen van deze hengst.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:47

Caresje, ik ken meer Douglasjes en het zijn allemaal fijne en vriendelijke paarden.
Goede gangen en kunnen ook goed springen.

Mijn Douglas is woensdag voor het eerst onder de man geweest en vond dit dood eng. En sprong de bak uit :P Arme vriendlief bleef gelukkig goed zitten :D Alleen daarna heb hij een hek greppel over het hoofd gezien en viel hij als nog.. gelukkig is het op een paar schrammen na goed afgelopen!

Gister zijn we er weer opgeklommen en toen was hij top braaf! Ik merk in deze week dat hij alles voor de eerste keer wat spannend vind. En die keer er op is het goed, als hij het snapt :) En hij leert super snel!

Hoe is Daim's karakter?

Dit is een foto van Eddy :)

Afbeelding

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 09:28

Daimler heeft een heel relaxed karakter maar wel een eigen willetje en snel beledigd hij kiest ook echt zijn vrienden. :P Gaat meestal van oh jij bent lief en oh nee jou vind ik niet lief en dan draait hij om of loopt hij weg.
Hij zal nooit een vlieg kwaad doen, het is een verschrikkelijk lief paard maar je moet wel met hem kunnen omgaan.
Met rijden is hij super gevoelig het minste wat je te hard bent raakt hij in ''paniek'' maar als hij niet reageert en je geeft een ini mini tikje met de zweep dan is meneer ook beledigt en is hij de volgende 10 min bezig met de zweep te ontwijken. >;)

Het is een heel raar paard maar wel super lief en hij kan echt knallen met springen hoor. :D

Dit was eergister in de 1,10 ik had mijn dag niet met afstanden het wilde echt niet lukken (daardoor die 2 balken) maar op hindernis 4 heb ik wel echt even gevlogen:

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:16

haha Wat Grappig! Filmpje ziet er goed uit :) Hij lijkt best wel groot en grof? Maar toch wel soepel en springt goed!!

Ik denk dat Eddy ook nog wel een vreemde word. Als mijn vriend en ik hem op halen uit het land zie je hem echt kijken vriend, jij, vriend, jij Nee k ga voor jou :D En dan krijg die ander hem niet te pakken :P

Hij is nu al aardig goed zadel mak, m'n vriend heeft er 4 keer op gezeten en er zit al een stuur, been en rem op :D Hij leert zo ontiegelijk snel!!! Vandaag gaan we hem mee nemen de grote bak in. Ben benieuwd hoe het gaat ;)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 19:37

Groot is Daim niet hoor, gewoon een kleine ruiter. :+
Daim is maar 1,63 en erg compact gebouwd. (zo paard zo baas)

Wat fijn dat hij alles zo goed opakt, daim leert ook heel snel. (heel fijn vind ik dat van die slimme paarden rijden, alleen wel oppassen met dat ze ook snel verkeerde dingen aanleren)

shayen08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:01

Wij hadden hier een Douglas staan. Douglas x Ramiro geloof ik. Het was echt een droom paard, deed alles, was overal nieuwsgierig naar en deed nooit een stap verkeerd. Helaas is hij niet ouder dan 4 jaar geworden (we hadden hem net 1 jaar) hij had enorme artose in zijn bekken. We hebben hem moeten laten inslapen.
Maar qua karakter was hij echt goudeerlijk! Hij kon ook enorm goed springen en dressuur lopen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:37

haha Eddy is ook 'maar' 1,63 ;) Dat had ik me ook al bedacht! slechte dingen leren ze te snel aan :P En krijg het dan maar weer goed..

Shayen08, wat jammer!! Klink als of het een top paard was!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 21:11

@shayen08: Wat zonde, helaas gebeuren deze dingen maar toch stekte met dit klinkt alsof het een zeer tof paardje was.
@kevinsky: idd aanleren is echt 100x makkelijker dan afleren.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:57

Zo had ff snel een video in elkaar gezet van de afgelope week.
Deze week heeft Eddy ff vrij,, omdat vriendlief te druk is met school ;)

Was een beetje blond bezig, had mijn camera verkeerd vast. En krijg het nu niet meer recht.
Sorry voor de telefoon kwaliteit.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:18

Gister hadden we Eddy voor het eerst mee genomen naar de grote bak. En hij was super braaf :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:55

Wat is het hier alweer rustig!

Eddy word helemaal stekelharig!!!
Overal komen witte haren door!! Ik had al zo iets verwacht.. Omdat hij ook zo'n been heeft

Afbeelding

Je ziet het op zijn rug enzo er ook door komen..

Afbeelding

Ben benieuwd hoe hij er uit ziet al hij door zijn vacht heen is.. Hij word nu al met de dag witter :P
Dat plekje achter zijn elleboog is van de schimmel ;) Helaas op de singel plek, dus meneer heeft ff vrij :)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:24

stiekem wil hij schimmel zijn! :D
Daimler gaat 19 en 21 de 6-jarige competitie lopen dat is 1,20 best spannend want heb nog nooit 1,20 gestart op wedstrijd (wel al met thuis trainen maar das toch anders) :x
Vrijdag a.s. is gaan we normaal voor de laatste keer B eventing starten en 31 mei voor de eerste keer L.
(als het goed is...)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:07

Haha hij hoeft geen schimmel te worden van mij :D

Spannend! Komt vast wel goed!

Vandaag Eddy weer ohz gedaan.. meneer begon super te bokken tussen de touwen. En vloog daarna het land in, dan de klippers hem niet hielden.
Daarna bijna een uur bezig geweest om hem weer te pakken :(
En vreemd genoeg was hij daarna top braaf. T is wel een beetje een vreemde :p
Eddy is echt superrr slim!!! Hij maakt nooit twee keer de zelfde fout als het hem niet fijn is. Maar alles was hij leuk vind snapt hij direct :) helaas heeft hij gister leren ontsnappen bij de stalbaas.. en vandaag waren vriendlief en ik aan de beurt om daar achter te komen. En het weer gied te krijgen :( Maar werd gelukkig wel beter..

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 19:15

Haha lekker zoon deugniet beleef je nog eens wat :P .
Ik ga van 9t/m13 april naar Duitsland als groom van Jan van Beek en daarna gaat Daimler 1 weekje samen met mij op stage bij Jan en dan gaat hij ons helpen trainen voor de 6-jarige das wel heel fijn.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:53

Gaaf zech!!!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:48

Gaat het lekker als groom??

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:43

Ik ga pas morgenavond naar Duitsland daar alleen geen internet wss helaas...
Hoe is het met je paardje?
Daim en ik zijn afgelopen vrijdag 5e geworden bij eventing maarsbergen :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 06:42

AhH spanmend!
Super, gefeliciteerd +:)+
Met Eddy gaat het ook weer goed. Schimmel is zo goed als weer over. En hij pakt het werk weer netjes op :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:57

Caresje, hoe gaat het op je stage??? En met Daim??

Bij ons is het zeker niet saai geweest!

Eddy is bij de buren wezen kijken, heeft de wasplaats deur kapot gemaakt, ik heb vliegles gehad en een stekpaal daarbij gebroken, vriendlief heeft zijn hand open liggen..

Juist Ja, het ging super! :+

Gelukkig gaat het nu weer de goed kant op *D
En kan ik nu zelf op Eddy weer wat vertrouwder rond hobbelen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:20

Hoe gaat het nu met jou Douglas?

Ed begint nu eindelijk wat ontspannen te worden.
Helaas ben ik nu ziek en mag ik de komende tij niet rijden :(

Hij is wel een heethoofd eerste klas tijdens het dressuurwerk.
Met springen gaat hij liever groot, groter, grootst. Maar blijft wel fijn te rijden.
Buiten is hij super! Spring alles, alleen water vind hij af en toe spannend.

Dit was Ed zijn eerste oefen parcours, hij deed het super braaf. Zolang ik maar goed stuur :P

Het is wel jammer dat er niet mer actieve Douglas bokkers zijn. Ik ben wel benieuwd hoe hun paarden zijn.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:31

Bij ons op stal hebben we verschillende Douglassen staan en gehad.
Het valt hier op dat ze vaak als groen paard toch een beetje speciaal zijn. Verschillende Douglassen hier houden er niet van als je aan de oren of neus komt en zijn in het begin erg moeilijk bij de smid. Vaak wordt dit karakter door een goede opvoeding beter en gebruiken ze die vechtlust ook in de ring. Over het algemeen springen ze erg goed!

Dirk HDH vm: Lux Z
Ruin, ongeveer 1.70m, wat grof gebouwd.

Afbeelding

Darling HDH vm: Oklund
Merrie, wat klein, zal de 1.60m niet halen, maar compenseert dat met een grote galop, vermogen en vechtlust.

Afbeelding

Dha Dha HDH vm: Roven.
Merrie, ongeveer 1.65m, Rij ik nog niet zo lang, rijderij moet nog aan gesleuteld worden, maar ze leert vrij rap.

Christine Le Duc HDH vm: Indoctro.
Merrie, ongeveer 1.70m. Toen ze van de zomer kwam was het een speciale tante. Ze sloeg naar alles dat richting haar achterbenen wees en in de buurt van haar oren kon je ook niet komen. Inmiddels een stuk verbeterd, hoeven uitkrabben is geen probleem meer en hoofdstel aandoen ook niet, maar het blijft opletten.

Ik ben wel aardig gek van Douglas nakomelingen, want ze hebben vaak de vechtlust en het vermogen om hogere proeven gaan springen. Al is het wel ooit een heel avontuur als ze nog niet veel kennen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:09

Wat leuk!

Ik zie wel veel overeenkomsten met wat jij verteld!

Ed was, en is soms nog steeds, niet de makkelijkste. Hij heeft veel last van spanning en als je hem dan niet de ruimte en rust gunt dan ben je de klos. En sta je in het 'ik mag je niet boekje' en daar kom je dan ook niet snel meer uit :')

Volgens de fokker was Ed ook niet makkelijk met benen op tillen, maar ik heb er nooit iets last mee gehad.. En onze hoefsmid ook niet.

Oren vind hij ook niet fijn, bij zijn hoofd moet je alles rustig aan doen. Dan is het goed, als je te snel gaat vind hij dat ook eng. Terwijl hij en goede voorhoofd krabbel toch ook wel erg fijn vind op zijn tijd.

Zadelmak maken en doorrijden van Ed ging ook niet heel makkelijk, wekelijks ging er wel iets kapot :') En idd een oneindige vechtlust en doorzettingsvermogen.

Maar nu loopt hij bijna een jaar ohz en kan nu toch wel aardig zeggen dat hij nu steeds beter begint te worden. Al moet je altijd op blijven passen, want je weet het nooit wat hij nu weer heeft bedacht :P

Ed is ook nog steeds wat schraal en is nu 6. Toen hij kwam, een jaar geleden, was hij één en al bot. Maar is wel redelijk bijgekomen.