nakomelingen Kennedy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baszo17

nakomelingen Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 18:02

Hallo,

ik heb een Merrie die echt heel veel op de hengst kennedy lijkt. we hebben geen stamboom maar 't is net tweeling.
het kan natuurlijk toeval zijn en ik heb me niet verdiept in de hengst.
dus zou je een foto/karakter van je kennedy paard willen omschrijven?

dankje :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:16

Dus jouw merrie lijkt alleen op de hengst Kennedy maar heeft geen papieren??
Er lijken zoveel paarden op die hengst. :)

Als het echt een Kennedy was dan zou er wel een papier bijzitten. :)

Kennedy's zijn bruin of zwart van kleur, volgens mij heeft de hengst geen vosfactor. Qua karakter zijn ze sensibel, vlug, ril en niet al te makkelijk in het werk. Ze zijn vaak wat compact gebouwd en vaak wat klein. Kunnen goed bewegen met een goed achterbeengebruik en hebben doorgaans talent voor sluiten. Vaak mooie types met ronde halzen en aansprekende kleine hoofdjes.

baszo17

Re: nakomelingen Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:01

nou er zitten dus echt geen papieren bij. de fokker wou alleen zwart, en mijne is donkerbruin dat is de reden dat er geen papier bij zit... maar ik had vanmiddag gebelt en het is WEL een Kennedy!! wat je zegt qua karakter komt zeker overeen met mijne, alleen is ze best groot... 1.78 en heeft ze een aardig hoofd... verder klopt alles. wat bedoel je met sluiten?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:40

baszo17 schreef:
nou er zitten dus echt geen papieren bij. de fokker wou alleen zwart, en mijne is donkerbruin dat is de reden dat er geen papier bij zit... maar ik had vanmiddag gebelt en het is WEL een Kennedy!! wat je zegt qua karakter komt zeker overeen met mijne, alleen is ze best groot... 1.78 en heeft ze een aardig hoofd... verder klopt alles. wat bedoel je met sluiten?

Snap er niks van.... de fokker wou zwart en daarom heeft ze geen papier?
Misschien is de vader een niet goedgekeurde hengst en heeft die als vader Kennedy? Dus dat de vader een Kennedy is?
Anders had er altijd een papier bijgezeten, of ze nou zwart is of pimpelpaars.

Met sluiten bedoel ik verzamelen. Maar groot en een redelijk groot hoofd matcht doorgaans niet met de Kennedy's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:51

Maar groot en een redelijk groot hoofd matcht doorgaans niet met de Kennedy's

Maar een paard heeft doorgaans een vader en een moeder! Niet allen pa geeft zijn genen door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:01

Kan het overigens niet zo zijn dat er wel papieren bij zitten maar dat je die er gewoon niet bij hebt gekregen? Lijkt me raar dat een fokker voor zo'n hengst kiest en vevolgens geen papieren bij het veulen aanvraagt.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 14:04

Suzanne F. schreef:
baszo17 schreef:

Snap er niks van.... de fokker wou zwart en daarom heeft ze geen papier?
Misschien is de vader een niet goedgekeurde hengst en heeft die als vader Kennedy? Dus dat de vader een Kennedy is?
Anders had er altijd een papier bijgezeten, of ze nou zwart is of pimpelpaars.

Met sluiten bedoel ik verzamelen. Maar groot en een redelijk groot hoofd matcht doorgaans niet met de Kennedy's.

de fokker die vraagt stambomen aan alkleen voor de veulens die Zwart worden geboren. alle 6 merries van die man werden gedekt door kennedy. maar omdat mijn paard donkerbruin is heeft ze geen stamboom papieren gekregen. deze zijn ook niet aangevraagd...

een veulen met een goede vader heeft heus niet altijd automatisch een stamboom!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:48

Nee, dat klopt. Maar als je bedenkt hoe hoog het dekgeld is, lijkt het mij toch logisch dat je daar ook iets van terug wilt zien. Een paard met papieren brengt toch meer op dan een zonder, wat niet wil zeggen dat dat paard dan ook beter is. Voor de toekomstige koper maakt het dan niets uit welke kleur het heeft. Bovendien kan het paard voor een andere fokker wel interessant zijn, ongeacht de kleur.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:10

Ik vind het een vreemd verhaal. Is het paard wel gechipt dan? Een paard zonder stamboekpapier is over het algemeen veel minder goed te verkopen dan een paard met papier. En er zijn nog steeds mensen die een andere kleur dan zwart willen om te kopen.

Ik ben wel benieuwd naar je paard, hoe oud is ze en heb je een foto?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:43

dat je zo n verhaal gelooft :')

maar goed de meeste kennedy s zijn idd wel zoals suzanne beschrijft, ik had een uitzondering :) groot, suuuper braaf..als 3 jarige gekocht, kon zo zonder zadel het bos in, de stad in(rotterdam!), 4 jaar deurne gedaan, kon hem goed heet krijgen maar gaf hem lange teugel en hij was meteen weer rustig, kleine kinderen konden er zelfs zo mee weg rijden. echt een geweldig karakter, zo ga ik ze niet snel meer vinden! <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:01

essiesilly schreef:
dat je zo n verhaal gelooft :')

maar goed de meeste kennedy s zijn idd wel zoals suzanne beschrijft, ik had een uitzondering :) groot, suuuper braaf..als 3 jarige gekocht, kon zo zonder zadel het bos in, de stad in(rotterdam!), 4 jaar deurne gedaan, kon hem goed heet krijgen maar gaf hem lange teugel en hij was meteen weer rustig, kleine kinderen konden er zelfs zo mee weg rijden. echt een geweldig karakter, zo ga ik ze niet snel meer vinden! <3

Uit wat voor moeder kwam die? :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:03

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:03