Super Oldenburgse merrie van Canaster I zoekt man voor 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gblover

Super Oldenburgse merrie van Canaster I zoekt man voor 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:58

Hierbij wil ik mij voorstellen. Ik ben een merrie van Canaster I x Inselfuerst. Misschien kennen jullie mijn bloedlijnen niet zo goed, maar ze gaan terug op vaderlijn Caprimond (Trakehner) en aan moederszijde op een van een verankerde moederlijn in Oldenburg namelijk de Weissena lijn. Ik ben sinds kort Elite Staatspremie aangezien al mijn nakomelingen een premie hebben gekregen. Mijn zoon van Danone I werd zelfs als veulen Hengstanwarter in Vechta. Mijn vorige echtgenoten waren Danone I, Fidertanz, Furstenball en De Niro. Nu ben ik gedekt van Wynton.

Mijn sterke punten zijn mijn werkwilligheid, 3 goede gangen en lichtvoetigheid, en ik geef vooral een superkarakter door aan mijn kinderen. Ook een mooi en sprekend hoofd en donkere kleur. Ja en verder laat ik aan jullie over wat jullie goed vinden.

Wat ik in mijn nakomlingen wil verbeteren is zeker de hals houding - iets verticaler. Daarnaast wat hoger op de benen - ik ben misschien zelf lichtjes overbouwd. En dan zeker een nog actievere ondertredende achterhand.

Ik heb nu al veel veulens na elkaar gekregen en daarom wil ik eens een jaartje rust zodat mijn eigenaar me wat beter kan doorrijden. Ik ben eigenlijk nog redelijk groen, maar ik wil wel meer showen thuis. Wedstrijden ziet mijn baasje voorlopig niet zitten. Dus voor 2014 kunnen we weer kijken naar een mooie hengst voor mij.
Wie heeft ideeën. En eigenlijk misschien liefst in het duitse bloed - wat vinden jullie van Rock Forever? Die vind ik persoonlijk wel bloedmooi.

Zo en dan hier wat plaatjes van mezelf in de spiegel (ik was toen 10,5 maanden ver van De Niro). Je kan ook nog andere plaatsjes vinden in het topic kraamstal in de picture Dexter (De Niro x Canaster I)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

Cryssie

Re: Super Oldenburgse merrie van Canaster I zoekt man voor 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:57

Wat dacht je van een Trakehner hengst??

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:51

Ik zou Jazz ook wel bij zo'n merrie vinden passen. Ze heeft zelf genoeg massa voor een hengst die wat bloederigere nakomelingen geeft en Jazz geeft ook wel front en kan de beweging en werklust mogelijk verder verankeren en deze merrie geeft fijne karakters zeg je. :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:19

Wel, ik was je uitleg qua verbeterpunten aan het lezen en dacht direct aan Rock Forever, zag dat je die ook zelf voorstelt.
Ik zou zeggen: doen!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:22

@Cryssie: Trakehners geven vaak een vlak voorbeen en daar heeft ze ook wat van. Ik wil dus wat knieactie toevoegen. Ik heb wel al Hotline (Hofrat) overwogen, maar had gehoord dat deze moeilijke karakters brengt. Onze merrie is normaal heel koel, maar kan verrassend sensibel en heet worden als ze ergens rondom haar spanning voelt. Dus daarom wil ik niet te veel bloed gaan toevoegen.
@Lante: ja ze is nu gedekt van Wynton dus dan gaan we zien wat Jazz bloed brengt. Ik kijk er al naar uit :) .
@s0173957: ja een stoere he die Rock Forever :# ?! Ik heb ook ook nog aan Rubin Royal gedacht.

Ander puntje: Wynton - veulen kan zowel bij Oldenburg als KWPN geregistreerd worden. Ik twijfel sterk. Iemand advies?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:26

KWPN is:
1. het meest praktisch
2. commercieel gezien het meest interessant

Ik zou de keus niet moeilijk vinden dus. ;-)
(Ik fok met een Hannoveraan bij het KWPN)

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:36

Oki. Wat ik leuk vind is de zeer vlotte service. Alles komt snel door. Oldenburg: je stuurt papieren op of je stelt een vraag, het duurt eeuwen voor ze je iets terugsturen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:47

Old is net enorm klantvriendelijk, gewoon ff bellen!
Wij schrijven alles OLD in!

En wrm zou KWPN in godsnaam commerciëler zijn, wie ziet er nu nog naar het stamboek dezer dagen?

Ik zou, met de verbeterpunten en de lijn niet twijfelen en voor RF gaan!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 22:10

Ja vriendelijk zijn ze zeker. Ik vind alleen alles veel langer duren.
Commercieel: ja wat ik ervaren heb is dat ze me spontaan gevraagd hebben naar de merrie gezien ze geinformeerd waren over de dekking van Wynton. Daarop volgde snel een factuur voor registratie zelfs van de dekking. Ik had het dekkingsbewijs eerder naar Oldenburg doorgestuurd. Maar zoals gezegd twijfel ik nu. Me duitse hengsten stelt het probleem zich niet en blijf ik bij Oldenburg.