Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maureen58 schreef:Mok kan toch bij ieder paard voorkomen? Dit komt door vochtig- en viezigheid en een bacterie. Als het echt niet over gaat zou je het stukje waar je pony mok heeft weg kunnen scheren, nog een keer moeten wassen met betadine-shampoo, het goed afdrogen met een schone handdoek en mokzalf (misschien van een ander merk?) erop smeren voordat je je pony in stal zet en voor de rest iedere dag nadat je je pony hebt verzorgt/gereden of wat dan ook weer schoonmaken met een borstel, zand eraf enzo, en dan weer zalf erop en haal de korstjes eraf! En hou je kootholtes zo droog mogelijk. Succes
haha .
Als het over is is het verstandig om nog even door te smeren en dan komt het niet meer terug. 
ChelseaII schreef:Ik lees even mee, want mijn paard heeft nu al een tijdje last van mok. Ik probeer het droog te houden en smeer het in met mokzalf die ik zelf had aangeschaft bij een paardenzaak. Nu wordt het niet erger, maar het gaat ook nog niet echt weg. Ik heb gisteren van mijn DA een dure pot mokzalf gekregen (weet de naam zo niet uit mijn hoofd) en ik laat haar maar binnen staan. De paarden komen bij ons overdag in een paddock te staan, maar die zijn echt nog zeiknat, dus lijkt me ook niet bevorderlijk voor die mok. Verder zijn er geen droge opties waar ze buiten zou kunnen staan.
Ben ik dan nu wel goed bezig om haar binnen te laten staan? Vind het altijd zo zielig... Maar gisteren had ze een klein beetje een dik voorbeen en ben bang dat dit komt door die mok, dus gelijk de DA gevraagd om goede mokzalf. Maar heb hem niet gevraagd of het beter is om haar binnen te laten staan... Beetje stom, I know, haha!