Zonen van Quiosque

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Zonen van Quiosque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 12:16

Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid.
Weet er iemand Lusitano hengsten zitten die zoon zijn van de grullo hengst Quiosque en ook grullo zijn van kleur?
Ik ken er eentje, Fausto, maar vroeg me af of er nog waren?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:35

Cambiar schreef:
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid.
Weet er iemand Lusitano hengsten zitten die zoon zijn van de grullo hengst Quiosque en ook grullo zijn van kleur?
Ik ken er eentje, Fausto, maar vroeg me af of er nog waren?

ja fausto,en hier op bokt zit er een van quiosque maar die is wildkleur vos en pas gecastereerd helaas.kennis van mij heeft een merrie palomino wildkleur(dus heb je ook niks aan).en de onze is ook een merrie.verder zou ik geen hengsten van hem weten helaas.er stond pas wel een grullo merrie van hem te koop op kapaza was 5jr

Jessix

Re: Zonen van Quiosque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:06

Die zijn er zo ver ik weet niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:34

geloof ook dat romina afgelopen jaa paar merries gedekt heeft met quiosque dus dan zouden er dit jaar geboren moeten worden.maar durf het niet zeker te zeggen of het was afgelopen jaar.maar zal het na vragen.er is nog een zoon van quiosque en phebe heeft een valk wildkleur van quiosque(deze zou wel schimmel kunnen worden)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 11:32

Leuk dat jullie dit willen navragen ;-). Is ook voor een vriend die in een grullo project zit met Sorraia's.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:57

De van Phebe wordt helaas een schimmel. :( Er zijn verschillende leuke kleurtjes, maar geen grullo helaas.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 22:10

En fausto? Zou die schimmelen denk je? Is ook wel een hele leuke jongen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:19

Geen idee, maar ik weet dat Phebe haar paard heeft laten testen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:30

Jessix schreef:
Geen idee, maar ik weet dat Phebe haar paard heeft laten testen.

ja zo iets had ik ook gehoord.maar toen hij 3 jr was heb ik hem gezien en was er geen teken van schimmel zijn vond ik

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:32

Cambiar schreef:
En fausto? Zou die schimmelen denk je? Is ook wel een hele leuke jongen.

ja misschien is hij wel interessant voor die vriend van je,voor dat fokprogramma.ik zou gewoon zeggen heb intressen mits hij geen schimmel word(dus hij getest word van te voren)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:40

Oh fausto is van Maja, bedoel je die? Ik ben zo slecht in het onthouden van die paarden namen... Zal ik 't eens vragen aan haar?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 09:41

Ze weet het ook niet....waren deze optie's oa die ik al ben nagegaan...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:44

Cambiar schreef:
Ze weet het ook niet....waren deze optie's oa die ik al ben nagegaan...

is de moeder dan een schimmel van fausto? anders kan het zo wie zo niet.want het slaat geen generatie over.en zou toch mooi zijn als ze het niet weet dat ze hem even test want een grullo/of schimmel is toch wel een enorm verschil.normaal ook al de prijs.dus ik zou het zeker willen weten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 09:49

Ik bedoel van Quiosque, waar hij staat . Ga Fausto niet kopen hoor ;) . Die grullo merrie is ook niet van mij. Ik zou er wel graag een veulen van hebben met Quiosque.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:15

Oh als je wilt weten waar Quiosque naar toe is gegaan kan ik dat wel nagaan voor je bij Romina. Ik dacht dat we het nog over de kleur hadden van Fausto..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:16

@ keona, wat slaat geen generatie over? Het schimmelgen? De vader van mijn Lusitano is ook schimmel, maar hijzelf heeft deze factor niet.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:12

Ik denk dat Keona bedoeld dat wanneer geen van de ouders schimmel is, hij nooit schimmel kan worden. En dat klopt :). Daar hoef je dan dus niet voor te testen.
Mijn paard haar beide ouders zijn schimmel maar zijzelf is bruin, en zijzelf zal dus ondanks haar beide schimmelouders ook nooit een schimmel-gen kunnen doorgeven aan een veulen omdat ze er geen heeft meegekregen. Wanneer je een schimmelgen wél hebt toont het altijd, maakt niet uit of je hetero- of homozygoot bent. Omdat het even kan duren is testen bij jonge paarden soms wel handig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:16

De moeder van Fausto is schimmel. Maja heeft geen zin om hem te laten testen, dat mag degene doen die het zeker wil weten. Ik heb mijn paard trouwens ook zelf laten testen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:58

Jessix schreef:
De moeder van Fausto is schimmel. Maja heeft geen zin om hem te laten testen, dat mag degene doen die het zeker wil weten. Ik heb mijn paard trouwens ook zelf laten testen.

nou als ik ik een grullo ga kopen en ik daar ook voor moet betalen,dan wil ik wel zeker weten dat hij grullo blijft en niet een schimmel word.wel makkelijk.
maar de uitleg wat hier boven over schimmel ouders en kleuren word gezegt bedoelde ik in ieder geval ook

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:56

keona schreef:
Jessix schreef:

nou als ik ik een grullo ga kopen en ik daar ook voor moet betalen,dan wil ik wel zeker weten dat hij grullo blijft en niet een schimmel word.wel makkelijk.
maar de uitleg wat hier boven over schimmel ouders en kleuren word gezegt bedoelde ik in ieder geval ook

Dan kun je hem dus zelf laten testen. Zo heb ik dat ook gedaan. Die €60,- maakt op zo'n bedrag ook niets meer uit. Maja (de eigenaar) laat hem in elk geval niet testen, dus het is voor de koper om te besluiten wat die wil. Je kunt de verkoper moeilijk dwingen hem te laten testen, net als je ze niet kunt verplichten een medische keuring te betalen. :)

Oké duidelijk dan wat je bedoelde. Ik wist even niet of je het over schimmel had of grullo. :)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:47

Wij doen alle kleurentests bij Animal Genetics in Engeland, is heel stukje goedkoper. 17,50 pond per kleur, is ongeveer 21 euro en uitslag binnen paar dagen op je mail. Ik heb er net weer een pluk naar toegestuurd om te zien of mijn jonkie 1 of 2 x zilver draagt, gewoon voor de leuk :D .

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 13:50

Super! Thx voor tip!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:13

Quiosque staat ook bij z'n nieuwe baas ter dekking
*KLIK*

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 14:33

Thx Karina!! Blijkbaar staat hij inderdaad nog ter dekking.
Ik heb nog een prachtige, slanke goedgekeurde dekhengst (grullo) gevonden in Frankrijk , maar hij doet geen dekdienst met externe merrie's