Hengst double trouble van Acapulco Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Hengst double trouble van Acapulco Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 00:37

Beste bokkers,

Mijn ruin komt van de afgekeurde dekhengst Double Trouble (http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/713042)

Nou ben ik benieuwd naar verdere informatie over hem, maar ik kan niks vinden op internet... Of ik bak in opzoeken :D

Dus, wie o wie kent hem en/of weet iets over hem? Puur persoonlijke interesse :o

Sammie

Re: Hengst double trouble van Acapulco Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:06

Hoe kom je erbij dat hij een afgekeurde dekhengst is? Bij welk stamboek zou dan ggk geweest zijn? Volgens mij is hij gewoon een keer voor een wilde dekking gebruikt.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:52

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 00:45

Sammie schreef:
Hoe kom je erbij dat hij een afgekeurde dekhengst is? Bij welk stamboek zou dan ggk geweest zijn? Volgens mij is hij gewoon een keer voor een wilde dekking gebruikt.

v/d vorige eigenaar..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:16

Sorry om het zo te zeggen maar ik denk dat ie uit zn nek kletst of je hebt het verkeerd begrepen (dat kan natuurlijk ook) en dat het paard hoogstens is aangeboden bij een stamboek en daar niet door de eerste bezichting is gekomen. Welke stamboek zou het moeten zijn? kwpn, aes, es (bestaat dat nog??), bwp, duitsstamboek?

Ook gezien de leeftijd lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ie op 3 jaar is goedgekeurd en vervolgens gelijk is afgekeurd. Dat doet zelfs het kwpn niet meer zo snel, om hengsten op hun veulens af te keuren.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 23:32

Ik zal zo is kijken. Zou kunnen dat dat onzin is, dat heb ik gehoord dus zet ik dat neer... vind het zo jammer dat ik niks maar dan ook niks op internet over hem kan vinden...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:25

Mijn fout, hij is niet afgekeurd, verkeerd gelezen :Y) volgens mij heeft hij niet mee gedaan aan een keuring.. ooit een leesfout geweest van me! stupid stupid

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:49

Heb de moeder van zijn vader eindelijk gevonden :Y)
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/108499
Dit is de moeder van het paard double trouble.

Het gekke is, de moeder van de moeder van de vader, is gekruist met haar vader...
Gwendolyn, de moeder van gwennet is gekruist met IXION, maar dat is dus ook de vader van gwendolyn. Ik wist niet dat dat kon :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:59

Ach kan gebeuren :) Maar dit verklaart dus wel dat je vrij weinig kan vinden over hem. Voor hetzelfde geld is geruind en gewoon bij een recreant beland of is ie verkocht naar het buitenland. Is gewoon net een stuk moeilijker om er dan wat over te vinden.

Batlow schreef:
Heb de moeder van zijn vader eindelijk gevonden :Y)
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/108499
Dit is de moeder van het paard double trouble.

Het gekke is, de moeder van de moeder van de vader, is gekruist met haar vader...
Gwendolyn, de moeder van gwennet is gekruist met IXION, maar dat is dus ook de vader van gwendolyn. Ik wist niet dat dat kon :')

Ja dat kan wel, is gewoon inteelt. maar ik zie alleen niet wat je nu bedoeld?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 18:01

Nou ik wilde meer weten van de hengst double trouble en de moeder was voor mij nog onbekend en die heb ik gevonden. Zegt ook weer iets over hem ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:33

Nee ik bedoel ik zie geen inteelt terug komen in die link :o?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 20:34

Nee dat klopt, omdat de moeder niet staat ingevoerd. Heb een foto gezien met de afstamming van doubletrouble waarin je de inteelt duidelijk ziet