Nu mijn 15 jarige topper is verkocht vond ik het tijd om een mooi jaar overzicht van onze avontuuren te maken.
Januari:
De 15 is het eindelijk zo ver.Mijn Friese topper komt vanuit Frankrijk baar het mooie Friesland toe.En wat zag ie er slecht uit,haar van 7 cm,zwaar vermagerd en zo moe dat ie bijna uit de trailer rolt.
Februari:
saeke is geschoren en redelijk aangesterkt.Nu tijd om de training te beginnen met rustig wandelen en laten wennen aan de longe.En aan het einden van de maand zelf al een stukje gedraaft onder het zadel een hele prestatie voor een verwaarloost paard dat al 1 jaar niet meer gereden is.
Maart:
De rijlessen volgen en er word hard getraind nu blijkt alleen dat saeke toch niet zo braaf loopt als ik dacht.Met gebok,gestijger,omgedraai en een heel hoop gesleur over het terein.Schakel ik de hulp in van de profs bij de stal.
April:
Saeke word ziek en we kunnen een maand niet trainen.
Mei:
Het rijden gaat steeds beter.Maar het loopt nog niet lekker.
Juni:
Saeke heeft een terug val en word weer ziek.
Juli:
Wat hebben we een lol gehad het rijden ging top.Nou alleen de galop niet.
Augustus:
Na 2 weken op vakantie te zijn geweest ga ik op ponykamp met mijn topper.En goh wat was ie braaf.Heb helaas geen tijd in de galop kunnen steken erg jammer.
September:
Ik ga naar de middelbare school dus iets minder tijd voor saeke dus hij word gereden door mijn buur jongen.
Oktober:
Het rijden licht stil we komen geen stap meer dichter bij de eerste wedstrijd dus even terug naar het begin.We starten weer aan de longe en bouwen de training weer rustig op.
November:
We gaan weer trainen onder het zadel maar word nog steedws over het erf gesleep en er exspres afgegooid.Ik roep weer hulp in..
December:
mijn ouders komen op het idee om hem naar iemand te doen wie wij kennen en tot mijn verbazing stem ik daar meteen mee in.Saek word alleen nog gestapt en los gegooid.
Januari:
Mijn lieve saeke gaat weg.Ga je missen lieve topper van mij.