Hoe nakomelingen van merrie in Duitsland opzoeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladydarkness

Hoe nakomelingen van merrie in Duitsland opzoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 14:44

Hoi,

De merrie Cleopatra (Zeus x Garant x Sibolt) is naar Duitsland verkocht. Ze heeft hoog in de springsport gelopen.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/60081

Ik wil weten of er nakomelingen van deze merrie zijn. Hoe kan ik daar achter komen?

Alvast bedankt!

Ashley5760

Re: Hoe nakomelingen van merrie in Duitsland opzoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:46

Weet je welk deel van duitsland of wat voor hengsten? Je moet dan namelijk stamboek(en) mailen waar veulen(s) zijn ingeschreven (bv westfalen als ze westfaalse hengst hebben gebruikt).
Of de duitse federatie mailen (soort knhs) als ze al leeftijd hebben om in de sport te lopen.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:48

www.equira.de Op deze site kun je uitslagen vinden van paarden (als je weet hoe ze heten).
Maar ook duitse fokkers zetten wel paarden op Horsetelex.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:25

Ik weet niet of er met de merrie is gefokt, daar wil ik graag achter komen. Ik weet niet of de merrie van het Kwpn naar een Duits stamboek is overgeschreven. Ze heeft waarschijnlijk in het gebied rondom Stuttgart gelopen. Ze is geboren in 1984, dus als ze nakomelingen heeft zijn deze zeker al oud genoeg.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:21

Merrie hoeft niet overgeschreven te zijn als veulens duits gekeurde hengst als vader hebben kunnen ze in stamboek van vader opgenomen worden ondanks dat moeder kwpn blijft.

Maar als je niet weet waar merrie mee gedekt is.... Zou je kunnen proberen of er nakomelingen van die moederlijn in de sport lopen (mailen) maar met zo weinig info...
Of gewoon even alle stamboeken gegevens merrie mailen (hannoveraan, oldenburg, westfaals, holstijn, trakehner zijn beetje de grootste stamboeken).