Nakomeling Liz Wildfire gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Leenx

Nakomeling Liz Wildfire gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:35

Ik heb een hengst van Liz Wildfire en ik vraag me af hoe de karakters zijn van andere nakomelingen, of hoe ze er uit zien!
foto's & reacties zeer welkom!

Nicole288

Re: Nakomeling Liz Wildfire gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:42

FB -> HA

Kelly_Viona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:33

Ik heb een merrie van Liz wildfire, genaamd Luna. Het is een schat van een paardje, geboren op 26 juli 2008. Dus nu is ze 4 en een half jaar ongeveer. Ze is heel braaf en aanhankelijk. Ik heb haar nog niet opgeleerd omdat ik dit pas na 5jarige leeftijd laat doen (omwille van groei en rug van het paard)
Wel vind ik dat ze veel jonger lijkt dan ze is. Zowel mentaal als fysiek. Ik denk dat haar stokmaat rond de 1.42 is, maar ik moet haar nog eens meten.

Foto's zal ik later posten want ik heb ze nu niet bij de hand.

Hoe groot is jou paard? Hoe zit het met gedrag enz? :)

_Leenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:07

Ik heb een hengst van hem, hij is nu 2 jaar en bijna 10 maanden.
Ik kom bij hem sinds hij een halfjaar oud was, maar hij was helemaal niet gewend aan mensen.
Pas toen hij bijna anderhalf jaar oud was kon ik hem een halster aandoen en hem een beetje kuisen.
ik heb dus een serieuze achterstand met hem...
Hij is doordat men nooit met hem bezig was redelijk schichter, maar wel nieuwsgierig!
Doordat hij een hengst is, heeft hij wel veel kuren momenteel, maar het gaat wel steeds beter en beter.
Hij heeft wel echt de steralures van zijn vader denkik, hij loopt heel fier en als er mensen komen kijken verkoopt hij altijd show :p.
Hij is wel groter als 1.42, de laatste keer dat ik hem gemeten had was hij 1.46. Maar dat is ook al een tijdje geleden, dus ik zou het ook nog eens opnieuw moeten doen :D.
Ik ga hem wel al eerder beginnen te beleren, het plan is om in de zomer te beginnen zodat ik hem kan doorrijden als hij 4 is :).

& wat ga jij later met je paardje doen? gewoon recreatie :)?

_Leenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:08

Ik merk ook wel dat hij een enorm vertrouwen in mij heeft, doordat ik elke dag bij hem ben. Dat gevoel is wel echt super!

Kelly_Viona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:50

Dat is inderdaad super! Je krijgt er heel veel van terug he :)

Ik heb haar bij me vanaf haar geboorte omdat we mijn merrie hadden laten dekken. Met de moeder volg ik een opleiding in academische rijkunst en ik ben ook van plan om dit met Luna te doen. Wat ga jij met je hengst doen?
Luna is redelijk klein, omdat de moeder ook klein is denk ik. Liz Wildfire zelf was wel groter dacht ik. Maar ik moet haar nog eens meten, want ondertussen is ze misschien nog een paar centimeter gegroeid. :)

_Leenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:57

ik heb hem eigenlijk door puur toeval gekocht, maar heb er zeker geen spijt van :p!
ik zou het liefst ook dressuur met hem gaan rijden, op een goed niveau. maar dat hangt ook een beetje van hem af natuurlijk :). ik heb wel al gemerkt dat hij supergraag springt, maar da doe ik zelf helemaal ni graag :D.

Wiepeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:09

Ik heb een nu 4,5 jarige ruin van Wildfire. Hij is niet groot, ongeveer 1.42m. En hij is heel donker van kleur, met zelfs een paar zwarte plekken. Hij is echt superbraaf onder zadel en heel erg leergierig. We zijn nu een jaartje bezig met vrijheidsdressuur en hij pikt heel vlug op. Ik stuur nog een PB voor foto's. Groetjes Katja

Kelly_Viona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:00

Luna is ook redelijk donker van kleur op het moment. In de zomer lijkt ze veel lichter, maar als het kouder wordt krijgt ze een donkere vacht. Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's :) Want mijne is op het moment even oud.
Ik ga proberen in het weekend deftige foto's te trekken, want heb geen recente meer.

_Leenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 18:19

Wiepeke schreef:
Ik heb een nu 4,5 jarige ruin van Wildfire. Hij is niet groot, ongeveer 1.42m. En hij is heel donker van kleur, met zelfs een paar zwarte plekken. Hij is echt superbraaf onder zadel en heel erg leergierig. We zijn nu een jaartje bezig met vrijheidsdressuur en hij pikt heel vlug op. Ik stuur nog een PB voor foto's. Groetjes Katja

Ja ik merk da dieje van mij ook enorm leergierig is :D!

_Leenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 18:20

Kelly_Viona schreef:
Luna is ook redelijk donker van kleur op het moment. In de zomer lijkt ze veel lichter, maar als het kouder wordt krijgt ze een donkere vacht. Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's :) Want mijne is op het moment even oud.
Ik ga proberen in het weekend deftige foto's te trekken, want heb geen recente meer.

ik zou er ook nog eens nieuwe moete hebben, ma in die stal ist redelijk donker en die foto's zijn echt ni mooi :p!

Kelly_Viona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:58

Ik heb een paar foto's gemaakt. Ze lijken nu wel extra donker door de sneeuw en doordat het 's avonds was en donker begon te worden.
Aan de andere kant heeft ze wel wat meer manen, maar hier heb ik geen goede foto van. Ze heeft nog niet de manen van haar ouders, maar dat komt nog wel. :)

Afbeelding

Afbeelding

_Leenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 09:36

Kelly_Viona schreef:
Ik heb een paar foto's gemaakt. Ze lijken nu wel extra donker door de sneeuw en doordat het 's avonds was en donker begon te worden.
Aan de andere kant heeft ze wel wat meer manen, maar hier heb ik geen goede foto van. Ze heeft nog niet de manen van haar ouders, maar dat komt nog wel. :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

oh sgattig ding! :D
de mijne zen mane waren ook superkort, helemaal afgeschuurd :(

dina_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:43

_Leenx schreef:
Ik heb een hengst van Liz Wildfire en ik vraag me af hoe de karakters zijn van andere nakomelingen, of hoe ze er uit zien!
foto's & reacties zeer welkom!

Hallo ! Ik heb een tweejarige ruin van liz. Wildfire ! :)