Iedereen zegt altijd dat de quarter het veelzijdigste ras ter wereld is. Maar wat vinden jullie? Want ik zie niet veel quarters uitblinken in dressuur of springen. Welk ras vinden jullie het veelzijdigst? Ik hoor het graag.
Wie zegt dat dan? En veelzijdig: heeft dat te maken met wat je er allemaal mee kunt doen? Of heeft dat te maken met hoog scoren op wedstrijd?
troi
Geplaatst: 02-01-13 17:04
Is precies hoe je het bekijkt. De westernwedstrijden zijn op te delen in meer dan 10 klassen waarin ze allemaal bovenaan staan. Das wel heel veel. Maar al met al is het natuurlijk vooral een flinke reclameslogan (wie is de 'iedereen' eigenlijk die dat zegt?) en zou ik het niet zo bijster serieus nemen..
Elfypower_
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-13 17:05
Wel wat je er allemaal mee zou kunnen doen he. Zoals bv een cross training of een dressuurclinic ofzo.
Volgens mij is (bijna) elk paard veelzijdig niet ?! je kan met elk paard wel springen en dressuur en crossen enz. doen hoor ..... sommigepaarden kunnen iets minder beter maar kunnen het wel !
MarcR
Geplaatst: 03-01-13 10:20
Dit veelzijdig zijn slaat vooral op het grote aantal wedstrijd disciplines die er binnen het western rijden zijn, ik dacht iets van een veertig tal. Met daarbij dan nog de verschillende niveau's van kinderen over jonge paarden tot de pro's. Daar het quarter en paint stamboek zelf ook de meeste wedstrijden organiseren verwijzen ze zo naar het hele scala van mogelijkheden die je hebt met een quarter of paint. Van halter over pleasure en reining tot de vee disciplines en veel ruiters combineren dan ook nog verschillende disciplines : allround.