wisje72 schreef:Uit eerste onderzoek van DA die hier was, kwam dat ze geen wormen zouden hebben.
Bleef twijfelen omdat ze niet verder aankwamen en heb mijn oude DA laten komen.
Toen bleek dus dat ze dus wel wormen hadden.
Daar zijn ze nu dus voor behandeld. Twee keer nu.
Verder zijn ze gezond. Ze moeten nu alleen aan gaan komen. Vooral de jongste.
Vind het zo jammer dat je hier zo snel veroordeeld wordt.
Ik doe mijn best voor die beesten en vraag advies om het beter te doen...
Jammer dat je dan niet geholpen wordt met je vraag, maar veroordeeld....
Maar als jij dat nergens verteld en ook niet in je beginpost zet..........
hoe kunnen wij dat dan weten????
Want wij zijn dan wel geen DA's en vanaf de computer kun je niet zomaar dingen 'zien', maar al jou topics bij elkaar opgeteld + het feit dat het jongste diertje in het begin bij jou zelfs helemaal niet zelfstandig in de benen kon komen (dat op zich is al alarmerend genoeg) + de foto's, waren er toch wel een hele hoop (waaronder ook ik) die er vrij zeker van waren dat ze waarschijnlijk wel wormen zouden hebben.
Goed, gelukkig is dat nu dan eindelijk wel door een DA vastgesteld. Laat me raden, de eerste DA heeft zeker alleen maar mestonderzoek gedaan?
Is er nu inmiddels bloedonderzoek gedaan?! Naar wormen EN tekort aan vitaminen en mineralen etc.?
Ook dáár reageer je steeds maar niet op......... Uit bloedonderzoek kan nl. héel veel naar voren komen. Niet alleen wormen en tekort aan bepaalde stoffen, maar bijv. ook dat de nieren/lever etc. niet goed werken en dat soort dingen.
Ze kunnen door vanalles vermageren/mager zijn, eerst moet toch echt de oorzaak naar boven komen alvorens je het verder wil tegengaan. Waarom ik zo blijf doorhameren op de DA, is dat jij hier constant vanaf het begin topics opent met toch wel hele specifieke, medische vragen. Maar als jou 2de DA heeft geconstateerd dat ze idd wormen hebben, en dat ze echt mager zijn (heeft de DA de pony's ook echt in levende lijve bekeken????) dan zal hij zelf samen met jou daar een behandelplan voor gaan opstellen.
Dus daarom is het toch ook vreemd dat jij deze vragen maar via bokt blijft vragen in allerlei topics?
Magere pony's verdienen een extra/andere/aangepaste verzorging en voeding, helemaal als ze verwaarloosd zijn. Ik krijg een beetje het idee dat alhoewel jou bedoelingen erg goed zijn, je ze een beetje 'van de regen in de drup' helpt.
Want voordat die pony's jou kant op kwamen heb je ook nog topics geopend met 'wat eet een shet' 'wat heeft een shet nodig' etc.
Dan vraag ik me af of het wel zo'n goed idee is als je aan dergelijke 'projecten' als dit begint........
Wij kunnen nu wel zeggen: 'ga ze maismeel of bietenpulp of senoires priores voeren om ze aan te laten komen', maar nogmaals; dit kun je véel beter met de DA overleggen!
En hoe is het met het gebit van beide pony's? Dat zou ik ook zeker eens laten nakijken (heb ik volgens mij ook al in eerdere topics van je genoemd............)
Edit; voorlaatste bericht daar dan antwoord op................
Toch zou ik het niet vertrouwen als ze vlak voordat ze naar jou zijn gekomen naar de tandarts zijn geweest. Wie zegt dat dat zo is, en wie weet welke tandarts. Straks blijken het toch ook nog de tanden/kiezen te zijn........ ik zou voor het zekere gaan en zelf eens een goede tandarts laten komen.
Overigens kan een gebit natuurlijk in een paar maanden tijd best veranderen.
wisje72 schreef:Van jou idd Shirley, maar ook weer commentaar.... En dat vind ik zo jammer...
Ze krijgen nu 4 keer per dag ruim hooi en 1 keer brokken.
Maar dat zet niet genoeg aan. Zoek dus iets wat ik erbij kan geven, wat zal helpen.
Als je voeradvies etc. wil is het wel zo handig om duidelijk te vermelden welke brokken je voert (welk merk en welk type/naam) en wat jij onder 'ruim hooi' verstaat.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 05-01-13 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt