Fjordenmanen en regen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Teteltee

Fjordenmanen en regen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 00:04

Sinds mijn Fjord 24/7 buiten staat merk ik dat het nog lastiger is om haar manen netjes te houden. Ze heeft niet zulke dikke/stevige manen dus ik moet ze al vrij kort houden om ze mooi omhoog te laten staan, ze gaan snel hangen. Als het veel regent zoals de laatste weken gaan ze helemaal hangen en willen ze ook niet echt meer rechtop gaan staan. Ik ben nu op zo'n punt dat ze bijna gaan hangen als normale manen, dus ik twijfel wat ik zal doen. Laat ik ze groeien en lang worden om ze eventueel in het voorjaar weer helemaal kort te wieken? Knip ik ze nu nog bij en dan maar iedere 2 weken bijknippen? Ik vind een boog het mooist, maar in de winter is het toch al dweilen met de kraan open wat netjes houden betreft (ook qua vacht met modder ed.) dus ik dacht dan laat ik het in de winter maar op z'n beloop en gaat alles er in het voorjaar weer af, maar als het dan tot midden zomer duurt voordat het weer is bij gegroeid vind ik dat ook zonde.. Hoe doen jullie dat?

Onali

Re: Fjordenmanen en regen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:12

Die van mijn fjord zijn lekker lang. Omdat ik geen knipkunsten bezit, het makkelijker is, minder onderhoud (hij heeft een enorme bos, moest elke 2 weken weer geknipt worden) en ik het stoerder vind staan.
Heb 3 jaar terug de hele handel gekortwiekt en binnen het jaar zat alles er weer aan.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:19