mijn 2012 filmpje shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nellekelover

mijn 2012 filmpje shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 23:53

Mindypony

Re: mijn 2012 filmpje shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:12

Mooi filmpje,maar hoe leer je dat steigeren?

Renske4

Re: mijn 2012 filmpje shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:13

super leuk filmpje

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 03:11

Knap gemaakt hoor, mooi filmpje van wat vast enkele mooie momenten voor je zijn geweest!

Alleen, wat me dan wel opvalt, is dat ruim 90% van al het gebruikte materiaal in het filmpje (en dat is nogal wat ;) ) veels te groot en/of slecht passend voor de pony's is. Vrijwel alle halsters zijn te groot en hangen te laag, op heel veel stukjes hangt het bit veel te laag in de mond (waardoor je dus ook vaak half open monden bij de pony's ziet, dat overigens ook in combi met het rukjes in de mond krijgen) neusriem zit vaak te laag, dekens passen heel slecht (bruin/oranje deken veeel te klein, met daaronder een veel te grote fleece-deken).

Ik zou daar toch wat meer op letten, dat is voor je pony's toch een heel stuk prettiger. Gaat er niet om hoe het er uit ziet, maar dit is gewoon totaal niet comfortabel voor ze. En gebruik alsjeblieft geen (halster)touwen meer als 'longeersingel' door die om de buik te knuppen....... Lijkt wel een rage tegenwoordig onder de meiden met (verzorg-)shetten..... -O-

Tenslotte een kleine praktische tip: doe maar niet meer mee rennen als je aan het lange lijnen bent, op die manier kun je je handen nooit stil houden en je ziet dus ook heel duidelijk dat de pony's op dat moment toch flink wat rukjes/rukken in de mond krijgen. Dat is heel vervelend voor ze. Als je je pony aan de lange lijnen wil laten draven, dan horen ze dat wat meer verzameld te doen (dus niet zozeer langzamer, maar meer verzameld op de achterhand, = erg moeilijk en nog niet zo simpel) en dan hoor jij gewoon rustig mee te lopen (niet rennen!) met wat grotere passen.
Lukt dat niet, dan zou ik ze niet meer laten draven aan de lange lijnen. Je ziet het (helaas) een hele hoop op filmpjes op deze manier, maar het is absoluut niet de juiste manier en het is dus heel onprettig voor het paard.