Shetlander steelt kerststol

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peer12

Shetlander steelt kerststol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 16:05

Dit behoeft enige uitleg denk ik... {:)
(geen idee of dit hier goed staat, anders sorry)

Lief persoon bracht kerststol (zo'n brood met spijs, poedersuiker enz) Niemand thuis dus plastic zakje aan hek.
Niet nagedacht of shet in wei over het hoofd gezien (no comments....)
Shet is allesverslindende eetverslaafde en heel slim, dus heeft ws kans gezien om plastic zak te pakken te krijgen.
Iig toen ik kwam was er dus een shet met een snoet vol poedersuiker en spijs die vrolijk op een stuk kerststol stond te kauwen
In eerste instantie moest ik wel lachen (hou wel van shethumor) en was ik opgelucht dat ze het plastic en de verpakking links had laten liggen (zoals ik al zei ze eet echt alles...)
Later ging ik me wel afvragen of het kwaad kon, er zat tenslotte spijs enzo in. Nou denk ik dat ze de spijs niet echt lekker vond, want er lag een stukje brood met heel veel spijs op de grond helemaal platgetrapt. Toch zal ze wel wat binnen hebben gekregen.

Voor de zekerheid pony op stal gezet met alleen plakje hooi. Zie niks geks aan haar, maar vraag me toch af of dit kwaad kan. Ze is namelijk ook drachtig. Dus wie heeft hier ervaring mee of kan me vertellen of dit slecht voor haar is of niet?

__Suzanne__

Re: Shetlander steelt kerststol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:06

Spijs is van amandelen met suiker, krijgt ze niks van in principe ;)

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 16:13

Dacht ik eerst ook, maar ja een hele kerststol voor een (mini) shet?
Lijkt me een beetje teveel van het goede

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:15

:') :') Shettenhumor...

Ik weet niet of dit kwaad kan, ik zou haar maar even in de gaten houden :j

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:17

Fijne shet _O-

denk ook niet dat het kwaad kan, maar hou der in de gaten en als je het niet vertrouwt eventjes de da bellen.

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 16:22

Ik zie niks aan haar en ze eet ook weer gewoon (maar dat doet ze eigenlijk altijd)

Heb ik nog 1 probleem over; wat te zeggen als lief persoon vraagt of de kerststol smaakte? :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:24

Peer12 schreef:
Ik zie niks aan haar en ze eet ook weer gewoon (maar dat doet ze eigenlijk altijd)

Heb ik nog 1 probleem over; wat te zeggen als lief persoon vraagt of de kerststol smaakte? :)

vraag het maar aan ... (naam pony)

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:25

Peer12 schreef:

Heerlijk dit topic, ik zeggen dat de stol heerlijk smaakte! Heb je een foto gemaakt van de poedersuikertoet van je shet? Die erbij sturen!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:26

_O- Dat noem ik nog eens een shet met humor !
Geweldig, maar hoop natuurlijk wel dat ze er niets aan overhoud.

Shetlief had nog net eerder zo'n fijne kerst :D

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:28

Hahaha :')
Ik denk ook niet dat het kwaad kan, maar toch maar voor de zeker heid in de gaten houden.

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 16:49

Heb helaas geen foto, had geen camera bij me
Maar ik denk dat ik wel ga zeggen dat ie lekker smaakte. Bo (pony) vond hem iig errug lekker
Ze staat volgens mij nu nog na te genieten! :)

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:53

Mijn pony's kregen van hun oude eigenaresse ook altijd kerststol (incl spijs) en die lopen ook nog steeds, dus het kan niet zo veel kwaad denk ik :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:30

Hahaha geweldig, ik ben ook dol op die shettenstreken!

Ik zou voor de zekerheid de komende dagen wat minder voeren. Volgens mij zit er wel wat suiker in zo'n stol? Als ze niet gevoelig zijn voor hb zullen ze niet snel bevangen raken, maar een dagje minder eten kan geen kwaad. Hooi kan wel gewoon, maar brok enz zou ik even achterwege laten. Die van mij zijn wel gevoelig voor hoefbevangenheid, dus als zij eens ontsnapt zijn los ik het zo altijd op door ander voer dus te minderen en eventueel wat meer beweging te geven. Tot nu toe heb ik daarmee een terugval kunnen voorkomen. Maar als de jouwe altijd gezond is geweest zal het zo'n vaart niet lopen, al kan het volgens mij geen kwaad om het voor de zekerheid wel toe te passen.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:32

Hahahaha het veulentje die er aan komt zal het vast ook wel lekker gaan vinden ;p

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:26

Shettenhumor :Y)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:29

liefpaardjee schreef:
Peer12 schreef:

vraag het maar aan ... (naam pony)

Hahaha die opmerking is een goeie

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 12:50

Ik geloof niet dat ze er wat aan over heeft gehouden. Mevrouw was alleen beledigd dat ze even niets lekkers kreeg en alleen hooi moest eten...

Vorig jaar heeft ze ook een veulen gehad, een hengstje. Geheel volgens de regels van een goede opvoeding heeft ze hem alle streken en trucjes geleerd die ze kent.
Dus ja, voor het nieuwe veulen komt er vast wel een lesje "Hoe steel ik een kerststol" :)

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:54

Haha, wat een geweldige shet _/-\o_

Zal vast aan de naam liggen, maar mijn verzorgshet heet ook Bo, eet alles en is stronteigenwijs :')

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:50

hahah, aawh.
Wat een geweldig, geniale shet !

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:21

Toch jammer dat je geen foto's hebt kunnen maken :')

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 15:19

@xChiva; What's in a name? :)
Bo is idd ook stronteigenwijs, heel ondeugend, een echte knuffelbeer, ontsnapkampioen, vuilnisbak en nou ja een echte shet!

Het is idd wel jammer dat ik geen foto's heb ja. Maar eerlijk gezegd dacht ik daar niet echt aan. Ik schrok best wel want ik zag eerst dus dat plastic in de wei liggen. Zoals ik al zei Bo eet echt alles en als ze de kans krijgt zou ze ook gewoon een stuk plastic naar binnen werken, dus ja...

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:20

Peer12 schreef:
@xChiva; What's in a name? :)
Bo is idd ook stronteigenwijs, heel ondeugend, een echte knuffelbeer, ontsnapkampioen, vuilnisbak en nou ja een echte shet!

Het is idd wel jammer dat ik geen foto's heb ja. Maar eerlijk gezegd dacht ik daar niet echt aan. Ik schrok best wel want ik zag eerst dus dat plastic in de wei liggen. Zoals ik al zei Bo eet echt alles en als ze de kans krijgt zou ze ook gewoon een stuk plastic naar binnen werken, dus ja...

Haha, alsof je mijn Bo beschrijft :')

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:33

ik denk niet dat het kwaad kan maar ik zou het wel in de gaten houden

PS: slimme pony :j

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:27

Ze heeft er gelukkig niets aan overgehouden
Maar ik zorg wel dat ze ver uit de buurt van de oliebollen en appelflappen blijft, want met Bo weet je het nooit! :)

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:00

Kerstavontuur voorbij en nieuwe jaar goed begonnen.

Vanwege vuurwerk stonden de pony's een tijdje op stal. Ik wilde Bo bij de anderen in de wei zetten en de stal een grote beurt geven.
Wei is paar meter verderop, klein stukje over de weg en dan een pad tussen 2 huizen door.

Bo flink hyper, dus stuiterend vertrokken. Sinds kort staan er witte strepen op de weg en die zijn dus eng... }:0
Net als we het pad opdraaien, maakt Bo een rare sprong en raakt mijn knie (blauw) om vervolgens in mijn richting te trappen (mis)
Door die actie was ze wel los en in volle galop het pad uit naar het weiland.
Ik balen, maar goed we moesten toch die kant op en ze kan daar verder niet weg dus ja
Dacht dat ze wel zou stoppen als ze de andere pony's zag. Bovendien stond er eten klaar en Bo kennende...

Ik achter Bo aan, maar die kwam in volle vaart terug (en liep mij bijna ondersteboven)
Netjes over het pad en de weg terug naar stal ( ja, netjes opgevoed)
Ik weer achter Bo aan, kwam onderweg fietser tegen die wat verbaasd keek...
Eenmaal daar was ze natuurlijk allang uitgefeest en verveeld op onderzoek uitgegaan.
En, nou komt ie, ik had alvast een emmertje wortels klaargezet voor als ze weer op stal gingen. En nou ja, het avontuur eindigde met een leeg emmertje
Kon niet beslissen of ik moest lachen of kwaad moest worden, dus Bo gepakt en alsnog naar wei gesleept (deze keer erg traag)

Goed afgelopen, maar heb het nu wel even gehad. Goed begin is halve werk zullen we maar zeggen.
Zie met angst en beven de rest van 2013 tegemoet. Gelukkig nieuwjaar!