Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TJolieke schreef:Als hij ziek is geweest dan kan het zijn dat zijn darmflora verstoord is. Geef hem een paar dagen wat Yakult (2x per dag een flesje lijkt me voldoende voor een jonge shet). Valt in de categorie baat het niet dan schaadt het niet. Heb er bij mijn paarden vaak goed resultaat mee gezien na ziekte/diarree.
Hij krijgt zijn wormenkuren wel optijd maar stel dat hij toch wormen heeft hoe kan ik deze dan het beste bestrijden?
EliseBrouwer schreef:TJolieke schreef:Als hij ziek is geweest dan kan het zijn dat zijn darmflora verstoord is. Geef hem een paar dagen wat Yakult (2x per dag een flesje lijkt me voldoende voor een jonge shet). Valt in de categorie baat het niet dan schaadt het niet. Heb er bij mijn paarden vaak goed resultaat mee gezien na ziekte/diarree.
Yakult is helaas onzin bij de meeste dieren![]()
De bacteriën die in de dunne darm hun werk doen (licht basisch), kunnen niet overleven in de maag (behoorlijk zuur).
Omdat het maagzuur van carnivoren en herbivoren zuurder is als het maagzuur van een mens of varken (omnivoor)
overleven deze bacteriën het niet. Bij mensen en varkens overleeft een deel van de bacteriën de maag en kan dan
zijn werk doen in de darmen. Bij paarden werkt het niet.
Hier is een betrouwbaar onderzoek over gedaan, ik zal goed moeten zoeken om de bron daarvan te vinden.
Misschien dat ik het morgen even opzoek als er interesse voor is.