Stamboom papier aanvragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Stamboom papier aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:41

Hallo bokkers!

Ik heb totaal geen verstand van dat stamboompapier en hoe je die krijgt. Ik weet 100% zeker wie de ouders zijn van mijn nieuwe aankoop (anderhalf jarige) De moeder heeft de vorige eigenaar nog en de vader is de afgekeurde hengst Double Trouble. Kan je zomaar stamboom papier aanvragen, of kan dat niet meer?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:30

Als de hengst ggk was ten tijden van de dekking, en afhankelijk van welke Stamboek, dan kan altijd papieren aangevraagt worden voor de nakomeling.
Wel zit je met DNA testen op ouderschap op beiden ouders + nakomeling! En extra kosten wat Stamboek registratie betreft.
Hou rekening mee dat je minstens 300 euro kwijt zal zijn.

Batlow

Re: Stamboom papier aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:40

Ik zal is navragen bij kwpn, van de moeder kan ik dna krijgen, moet dan even vragen van wie de vader momenteel is. Als ik dna van beide ouders heb, kan het dan? En als de vader niet goedgekeu rd was ten tijde van dekking?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:19

Double Trouble zegt mij helemaal niks. Als de moeder een KWPN merrie is en de vader niet ggk wordt het sowieso een reg. B. papier.

Zie ook www.kwpn.nl

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:56

Batlow schreef:
Ik zal is navragen bij kwpn, van de moeder kan ik dna krijgen, moet dan even vragen van wie de vader momenteel is. Als ik dna van beide ouders heb, kan het dan? En als de vader niet goedgekeu rd was ten tijde van dekking?

Als de hengst ggk was ten tijde van de de dekking dan is bij die Stamboek waar hij ggk was normaal zijn DNA beschikbaar en via DIE Stamboek moet je dan papieren aanvragen.
Die Stamboek zal ook DNA vragen, of laten uitvoeren, op de nakomeling.

Als de vader niet ggk was tt de dekking dan zou ik DNA test op ouderschap laten doen + merrie + nakomeling, en dan met die resultaat van een 'erkende' labo (in Nederland is dat Van Haeringen (http://www.vhlgenetics.com/nl-nl/websho ... paard.aspx)) en met een kopie van de stamboekpapieren van de ouders ... een aanvraag tot registratie doen bij de Stamboek waar de hengst is ingeschreven.

Welke Stamboek is Double Trouble?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:20

Peterina schreef:
Batlow schreef:

Als de hengst ggk was ten tijde van de de dekking dan is bij die Stamboek waar hij ggk was normaal zijn DNA beschikbaar en via DIE Stamboek moet je dan papieren aanvragen.
Die Stamboek zal ook DNA vragen, of laten uitvoeren, op de nakomeling.

Als de vader niet ggk was tt de dekking dan zou ik DNA test op ouderschap laten doen + merrie + nakomeling, en dan met die resultaat van een 'erkende' labo (in Nederland is dat Van Haeringen (http://www.vhlgenetics.com/nl-nl/websho ... paard.aspx)) en met een kopie van de stamboekpapieren van de ouders ... een aanvraag tot registratie doen bij de Stamboek waar de hengst is ingeschreven.

Welke Stamboek is Double Trouble?
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/713042

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 09:51

Dat is 'm ja, als je op good as gold h. zoekt, vind je die van mij..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:57

Geen ggk hengst dus... Wordt maximaal reg. b.

Heb je een merrie of een ruin/hengst?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 17:41

Ruin, is pas zijn mannelijkheid verloren! Niet dat dat papier toevoeging zal hebben, maar vroeg het af. Het is leuk om te hebben, maar dat zal dan liggen aan wat het gaat kosten. Dat ga ik dan eventjes opvragen

mariieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:17

Ik heb ook met zo'n vraag gezeten omdat mijn merrie een E-pony kwpn is met reserve stamboek en mijn veulen een afstamming is van Palousa Santos en dat is een ggk NAS hengst. Maar mijn ruin mag gewoon in het ruinen stamboek geplaatst of in het reserve stamboek van het kwpn of NAS. Toen ik informeerde of een van de ouders niet goedgekeurd was zeiden ze dat het voor het veulen niet veel uitmaakt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 16:10

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:34

Ja dat zou ook moeten kunnen, dan staat er bij vader onbekend.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:27

Op het paspoort staat önbekend"bij vader en moeder neem ik aan?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 17:31

Ja daar staat gewoon niks