KWPN veulen registreren zonder lid te zijn van KWPN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

KWPN veulen registreren zonder lid te zijn van KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 14:41

Kan dat?

Kun je gewoon een KWPN-papier en paspoort bij een pasgeboren veulen aanvragen, zonder lid te zijn van het KWPN?

Wilawander

Re: KWPN veulen registreren zonder lid te zijn van KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:07

Nee dat kan alleen met lidmaatschap

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:09

Nee, kan niet. Je moet lid zijn van het KWPN, zoals Wilawander ook al zei :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 15:12

Balen :D
Vind het lidmaatschap alleen nuttig voor registraties... en dan is het wel veel te duur bij KWPN.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:37

Dees schreef:
Balen :D
Vind het lidmaatschap alleen nuttig voor registraties... en dan is het wel veel te duur bij KWPN.

Daarnaast krijg je heel veel (nuttige) informatie over alles wat met fokkerij en paardensport heeft te maken :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 15:54

Die informatie is kosteloos beschikbaar via internet.
Bovendien is de berichtgeving door KWPN zelf vrij discutabel en eenzijdig gepresenteerd.

Ik ben voortaan wel gewoon lid in jaren van geboortes op stal. Volgend jaar geen veulentje in mijn stal, dus een lidmaatschap van KWPN is imo volstrekt nutteloos :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:10

Ik vraag mij af of dit wel zo is! Staat mij bij je gewoon kunt fokken zonder lid te zijn van het kwpn. Zou wat wezen dat je geen papier krijgt omdat je geen lid bent :+ Aanvragen paspoort/omzetten papier voor een ''bestaand'' paard betekend idd dat je lid moet zijn.

Zou het toch maar eens navragen/lezen bij het kwpn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:19

Heb ik destijds gedaan. Was lid maar had niet direct in de planning weer te gaan fokken en hun gaven toen aan dat ik opnieuw lid moest worden om te kunnen fokken. Ergens gezien ook wel logisch.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:26

Ik kreeg ook een rekening van lidmaatschap door de brievenbus op het moment dat de dekking van mijn merrie bekend was bij het KWPN en nog eens 70 euro voor het registreren van de dekking... Pffff

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:30

Ik vind het KWPN in alles zeer discutabel qua prijzen. Je moet overal apart voor betalen, en niet zo weinig ook. Dit is dan ook precies de reden waarom ik geen lid meer ben.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:42

Ja vind het echt niet normaal wat je allemaal moet betalen...

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:15

kleinvosje schreef:
Ik vind het KWPN in alles zeer discutabel qua prijzen. Je moet overal apart voor betalen, en niet zo weinig ook. Dit is dan ook precies de reden waarom ik geen lid meer ben.

Nouuu....predicaten zijn gratis :D
Toegang tot de KWPN paardendagen ook!
Als lid ook korting op toegangskaarten KWPN hengstenkeuring...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 23:20

Weegt allemaal niet op tegen de kosten van het lidmaatschap.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:39

predikaten zijn helemaal niet gratis! Je moet ze eerst nog verdienen en vervolgens zelf nog eens een brief sturen dat je pref, prest, sport e.d. wil. Staat allemaal in hun systeem, maar een beetje fatsoenlijk zelfdenkend meganisme is dan weer iets te veel gevraagd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:42

Helaas, zonder lidmaatschap kun je een veulen niet inschrijven.
Naar mijn weten bij elk stamboek zo.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:38

Ik kon zonder lidmaatschap wel prok predikaat en Elite aanvragen hoor.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 01:00

Sammie schreef:
predikaten zijn helemaal niet gratis! Je moet ze eerst nog verdienen en vervolgens zelf nog eens een brief sturen dat je pref, prest, sport e.d. wil. Staat allemaal in hun systeem, maar een beetje fatsoenlijk zelfdenkend meganisme is dan weer iets te veel gevraagd.

Heb je daar dan ervaring mee? :(:)

Afgelopen vrijdag gewoon tijdens een stb.inschrijving tegen de inspectie gezegd dat mn merrie prestatie is,
via haar mobieltje met internet ingetoetst en voila.......
En het stond meteen in het systeem.

Bovendien....meganisme is mechanisme.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 01:08

annastasia schreef:
Helaas, zonder lidmaatschap kun je een veulen niet inschrijven.
Naar mijn weten bij elk stamboek zo.

Kan wel, maar dan zijn de kosten anders, tenminste bij Shetlander en NMRPS
Lijkt mij dat t bij t KWPN ook kan...staat t niet op de site?
Anders even bellen? :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:57

misterA schreef:

Afgelopen vrijdag gewoon tijdens een stb.inschrijving tegen de inspectie gezegd dat mn merrie prestatie is,

Verkeerde been uit bed gestapt? Ja daar heb ik ervaring mee. Meer dan jij denkt en ik geloof ook niet dat dit ook maar enig iets ter zake doet over het feit dat een systeem iets wel of niet automatisch kan of hoort te doen.

In deze tijd vind ik briefjes sturen met verzoek tot predikaat een beetje ouderwets. Het staat al het systeem en als er dan drie ster/keur merries zijn moet er gewoon zelf plop bij komen te staan bij de moeder dat ze preferent is. Dat kan gewoon, maar bij het kwpn moet je het nog ‘aanvragen’. Daar hoef je idd geen lid voor te zijn, maar het gaat dus niet automatisch. Je moet ze er op attenderen. Dat laatste zou dus imo niet nodig hoeven zijn. Dus via mobieltjes intoetsen hoeft dan dus ook niet :)

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:06

Sammie schreef:
misterA schreef:

Verkeerde been uit bed gestapt? Ja daar heb ik ervaring mee. Meer dan jij denkt en ik geloof ook niet dat dit ook maar enig iets ter zake doet over het feit dat een systeem iets wel of niet automatisch kan of hoort te doen.

In deze tijd vind ik briefjes sturen met verzoek tot predikaat een beetje ouderwets. Het staat al het systeem en als er dan drie ster/keur merries zijn moet er gewoon zelf plop bij komen te staan bij de moeder dat ze preferent is. Dat kan gewoon, maar bij het kwpn moet je het nog ‘aanvragen’. Daar hoef je idd geen lid voor te zijn, maar het gaat dus niet automatisch. Je moet ze er op attenderen. Dat laatste zou dus imo niet nodig hoeven zijn. Dus via mobieltjes intoetsen hoeft dan dus ook niet :)

Helemaal eens met Sammie. En dat met dat intoetsen is ook maar relatief. Als de prestaties van de nakomelingen in het buitenland worden behaald mag je zelf zorgen voor een officiele brief (mag dan wel weer via de mail) van de betreffende sportbond met daar in alle gegevens van het paard waaronder een KWPN registratienummer dat bevestigd dat deze prestaties idd zijn behaald. Als het betreffende paard per ongeluk is overgeschreven naar een andere registratie instantie (bij mij het geval) dan heb je pech en wordt het niet geaccepteerd. Misschien als deze overschrijving gedocumenteerd is door de betreffende registratie instantie en vervolgens gekoppeld aan de sportbond registratie van het betreffende paard dat het KWPN in geval van uitzondering bereid is dit over te nemen (aldus KWPN). Mogelijk is bij de jongere generatie iets mogelijk met transpondernummer, ik hoop het. En de predikaten zijn niet gratis, als je deze op je stamboek papier vermeld wilt hebben dan kost dat naast de kosten voor aangetekend verzenden ook geld.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:36

Deelname aan een keuring moet je betalen, predikaat is gratis.
Je papier wordt dan meteen ingenomen en hoef je dus niet zelf aangetekend te versturen.
Je krijgt het met het bijgeschreven predikaat weer thuisgestuurd.

Ook als een merrie bv pref of prestatie wordt kun je voor haar kinderen gratis een nieuw papier aanvragen.
Ja duh, je moet dan wel lid zijn van het KWPN, lijkt me logisch toch?

Ben het met jullie eens dat eea wel automatisch zou mogen gaan, maar dat komt misschien ook nog wel nu we steeds meer digitaal gaan doen?