vraagje stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jenna

vraagje stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 11:54

Mijn paard is als veulen gekeurd en opgenomen in het NRPS stamboek,maar later volgens mij niet meer gekeurd en als veulen particulier verkocht, heeft ze dan door haar afstamming nog wel waarde?
De één zegt ze heeft een stamboek de andere zegt weer van niet, maar bij haar paspoort zat niks,dus vorige eigenaar gemaild en na lang zoeken heeft die het gevonden en stuurt het op, maar dit is volgens mij alleen een papier dat ze als veulen opgenomen is in het NRPS stamboek.
Ik ben echt een leek in dit soort dingen :( maar begrijp voor een eventuele verkoop het erg van belang is,vandaar mijn vraag hier.

Dit was de uitslag

078. 3e plaats, 2e premie
Jente NRA 030340.03 , Geb. 30.04.2003, Donkerbruin
v: Ferrolan NRA 960004.92 Stb; prest.sport
v: Ferro 87.151 Stb ; keur
m: Hendrina NRA 88 VB 1070
v: Gagson Wimborn x AA STB 83.1
m: Corana 84.715 Vb
v: Jonkvrouw 136 Stb ; pref
m: Vorana 79.7137 Stb
v: Legaat 92 Stb ; keur
F/E: K. van Eerdewijk, Maasdijk 9, 5366 AA MEGEN

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: vraagje stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:06

Ze heeft wel papieren, alleen heeft ze slechts een veulenboekpapier. Je kunt haar waarde zelf wel omhoog brengen door haar in het stamboek te laten opnemen en dit veulenboekpapier om te zetten in een stamboekpapier.

jenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 13:18

Ja maar dan moet ik toch met haar naar een keuring? Dan moet ze toch punten krijgen, of hoe dat ook mag gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:29