jenna schreef:paarden verkopen valt niet mee in deze tijd en zeker niet als het een merrie met een verhaal is. Ze raakt gestrest onder het zadel en daarom wil ik haar verkopen. Ik heb haar deze zomer erg veel gelongeerd en toen ging het erg lekker met haar, ook losspringen vindt ze erg leuk, maar voor ons is het een moeilijke merrie omdat wij ook te onervaren zijn met dit soort paardjes. Mijn dochter is 16 jaar en had gehoopt op een paardje waar ze lekker mee naar de rijvereniging kon en lekkere buitenritten mee maken. Jente wordt hier ook niet gelukkiger van, ze zit vol energie en wil volgens mij ook wel graag aan het werk. Dus we zoeken iemand die ervaring heeft met stress kipjes en qua rijden goede ervaring heeft om haar weer te gaan rijden onder het zadel. osteopaat, dierenarts en masseur zien lichamelijk geen reden waarom ze niet onder het zadel kan(het zit tussen haar oren zeggen zij) waarschijnlijk is ze met een te krap zadel gereden bij de vorige eigenaar en is ze daarom zo in de stres als we met het zadel komen.
Nou krijgen we steeds de vraag, waarom hebben jullie haar dan gekocht!!!! Ja liefde op het eerste gezicht en misschien een beetje naïef van het lukt ons wel,maar het tegendeel is waar en het lukt ons niet en voor Jente hebben we nu deze beslissing genomen,want er staat nu een ongelukkig paard in de wei en dat willen we ook niet.
Verstandige beslissing hoor. Een foutje is menselijk. Waarom zou je iedere maand uitgeven aan een paard wat het net niet is. Je hoeft maar 1 enthousiaste koper te treffen.
Het VB of stb verhaal is erg afhankelijk vd kwaliteit van de merrie. Ik heb liever een kwaliteitsvolle vb merrie dan een stamboekmerrie.