Mijn zoektocht is niet persé rasspecifiek, maar een welsh cob spreekt me wel erg aan in zowel karakter als beweging. Ken meerdere cobs die ik erg leuk vind!
Ik zoek een jong dier, 2 tot 4 jaar, liefst onbeleerd of net zadelmak, voorkeur voor een ruin.
Ben echter totaal onbekend met het ras of het stamboek. Kunnen jullie mij helpen? Heb hier in het WPC-subforum al aardig lopen lezen
Marktplaats en boktmarkt houd ik in de gaten, via google vond ik een stuk of 3 fokkers, maar wie weet mis ik er een heel aantal puur uit onwetendheid! Alvast hartelijk dank voor het meedenken, eventuele vragen beantwoord ik graag!
) ga op zoek naar een Welsh cob met echte 'Welsh' achtergrond. Persoonlijk vind ik de Nederlandse lijnen minder mooie, volle cob pony's geven als de lijnen waarop de ouders geimporteerd zijn uit Wales of iig GB. Ze zijn dan vaak wat langlijniger en minder compact dan de Brits gefokte. Het beenwerk is ook ietsjes minder spectaculair. Import fokmerries en hengsten die leuke nakomelingen geven heb je hier overigens genoeg rondlopen hoor, op fokkerijen
Wel even zoeken, haha.