Op het moment ben ik in het bezit van een 20 jarige pony. Pony staat eigenlijk lekker op pensioen bij een boer en gaat hopelijk volgend jaar als kinderpony fungheren bij mijn oom en tante. Nu fokt de boer tinkers, kleinschalig, maar met behoorlijk mooie fokproducten. Afgelopen weekend hebben we mijn pony losgegooid met 2 van zijn hengstjes, de een van (geloof ik) 2012 en de ander van 2011. Het viel mij toen op dat de hengst ui 2011 echt een supermooi dier was.
Ik verbaasde me daar eigenlijk over, ik was echt direct helemaal onder de indruk, terwijl ik eigenlijk helemaal niks heb met "zwaardere" rassen zoals de tinker. Altijd gedacht dat als ik een paard zou kopen ik ook echt wedstrijden zou gaan rijden. Nu ben ik toch eens gaan rondkijken want ik krijg het hengstje niet uit mijn hoofd. Ik wist dat het ras veelzijdig was, maar zoals velen waarschijnlijk hebben is je eerste gedachte: recreatiepaard.
Nou, daar ben ik dus mooi vanaf. Heb behoorlijk wat speurwerk gedaan en zie ook heel wat tinkers echt lekker aan de slag in de sport. Toch twijfel ik soms. Lekker buiten kunnen rijden en aan de slag kunnen met een paard dat wat koeler in het hoofd is over het algemeen dan een "sportpaard" lijkt me superfijn, maar ja, zeker met een jong paard blijft dit een gok. Je weet immers niet hoe alles gaat wanneer hij wat ouder wordt.
Mijn vraag dus, waarom zou ik dit wel/niet doen? En krijg ik hier misschien geen spijt van? Ik ben er alleen nog maar over na aan het denken hoor, zou het immers pas willen als ik naar de universiteit ga. (Als mensen hier ervaring mee hebben, paard + studie, kom voort!
)Alvast bedankt allemaal!

Morgen meer informatie vragen en even wat beeldmateriaal schieten, ik heb namelijk niet echt een goed idee waar ik op moet letten en wat voor prijs ik moet denken. (wel ongeveer, maar zou graag willen weten wat jullie vinden). Verder eventjes de komende weken wat meer doen met de hengst (gelukkig ken ik de boer goed en mag ik gewoon lekker aan de slag met ze mocht ik dat willen) en dan kijken of het karakter mij ook bevalt! Zal wel een boefje zijn. Vond hem zelf trouwens al heel goed opgedroogd voor zo'n jong paard, totaal niet overbouwd en enorm veel front. Hoop stiekem ergens dat hij uit 2010 was.
) maar misschien kun je aan de hand van zijn afstamming ook wat meer te weten komen over het algemene 'familie-karakter'