HELP! moeder en stiefvader uit elkaar, wat nu met pony ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

HELP! moeder en stiefvader uit elkaar, wat nu met pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 21:49

Mijn moeder en stiefvader gaan dus uit elkaar maar ik heb een pony (shetlander) van hun beide gekregen.
En nu mijn probleem, mijn moeder kan het niet zelf betalen, dus wil ik nu ook gaan werken om hem te kunnen houden.
Mijn stiefvafer had er altijd voor gezorgt dat hij optijd bij de dierenarts en hoefsmid kwam, en weet dus verder eigenlijk ook niet wat het precies aan kosten in de maand is ?
Het land waar hij staat is gratis en hij kan daar ook blijven.
Nu is mijn vraag of jullie mij helpen kunnen om ongeveer de prijs te vertellen die je elke maand nodig hebt, alleen voor dierenarts en hoefsmid.

Ik weet ook niet of dit hier goed staat ??

Graag reactie 's :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:53

Kosten helder krijgen verschild per regio gewoon even rondbellen. Zelf gaan werken voor de pony en als je het niet blijkt te kunt betalen dan pony verkopen.

x_Nadia

Re: HELP! moeder en stiefvader uit elkaar, wat nu met pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 21:57

Regio is groningen, werken ga ik ook.
En verkopen doe ik niet, alleen als het echt helemaa niet meer gaat.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:44

voordeel is dat je voor niets je pony hebt staan.
Als je alleen kijkt naar hoefsmid om de 8 weken bekappen (150) euro per jaar
Jaarlijkse enting 45,00 euro

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:54

Gemiddeld kost de hoefsmid hier 20 euro voor bekappen en dat om de 10 weken, dus dat valt mee. De dierenarts moet in ieder geval 1x per jaar komen om te enten (ga uit van 50 euro) en 4x per jaar moet je nog ontwormen, maar met een kleine pony kan je ook wel 2x met een wormspuit doen, afhankelijk van hoe lang het spul houdbaar is als het open is geweest. Dat kan je dierenarts je vertellen. Een wormkuur kost tussen de 8 en 25 euro, afhankelijk van welke werkzame stof erin zit. Welke je wanneer moet geven kan je dierenarts vertellen. :)

Krijgt je pony ook krachtvoer en hooi? En is dat ook gratis? Als je uit gaat van 50 euro per maand voor bovenstaande dingen en zorgt dat je wat spaargeld hebt voor als er een keer echt iets is waarvoor de dierenarts moet komen zit je volgens mij best ruim.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:05

het bekappen is hier 25 euro en wij deden dat bij onze shet niet elke 8 weken maar ongeveer om de 10 weken,en af en toe kon hij ook weleens een beurt overslaan,dan gingen we er zelf even met een vijl omheen.
wormkuur doen wij altijd 2x in het jaar,dus als jij 1 wormspuit koopt kun je daar een heel jaar mee doen,wij deden in mei een helft en in okt. de andere helft.dat is ongeveer tussen de 10 en 25 euro.
het landje waar hij staat is gratis dat is dan wel fijn.voor de rest weet ik niet of je hem nog bijvoert,qa hooi of biks.maar een pakje hooi kost al snel 4 euro en een zak gewoon basisbrok ben je ongeveer 10 euro kwijt maar daar doe je wel lang mee natuurlijk.zo kun je ongeveer uitrekenen wat je zowiezo al kwijt bent.en ik zou zorgen dat ik wat geld achter de hand heb,voor andere kosten,(dierenarts,vervanging van dingen enz.)
hoop voor je dat je er wat aan hebt.en dat je je pony mag houden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:06

ga eerst eens om tafel zitten met je moeder en stiefvader. dan weet je een hoop meer.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 13:55

Bedank voor de reactie iedereen !
Ik heb het er met me moeder over gehad, en ze zij dat we wel uit moeten komen.
Me vader wou ook nog wel helpen als het nodig is. Dus houden kan ik hem met zekerheid.

Hij krijg ook gratis bij gevoert, dat halen we in de zomer altijd van het land af dus dat is ook geen probleem.
Verder krijg hij nog niks. Met zijn 2 jaar vind ik dat nog niet nodig.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:18

Verplaatst van VP naar SMP