Voor het eerst naar de keuring.. wat komt er bij kijken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annevandam

Voor het eerst naar de keuring.. wat komt er bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 00:04

Hallo allemaal,

Ik ben heel benieuwd hoe mijn merrie Berycole http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1675060 (zie voor aantal foto's)
het zou doen op een merriekeuring. Al is het maar voor de lol. :)

Nou heb ik er verder geen verstand van maar iets zegt me dat dat alleen kan voor 3/4 jarige merries?
Berycole word 7 komend voorjaar maar ik zou toch een keertje professioneel commentaar willen horen over haar en het allemaal een keertje zelf meemaken.

Iemand die zelf gaat komend seizoen en mij een dagje 'op sleeptouw' kan nemen? :o

Wat komt er allemaal bij kijken om zoiets te doen? Van de voorbereiding tot de dag zelf. Alles is welkom.
Op ww.kwpn.nl heb ik wel gesnuffeld maar ik word er eerlijk gezegd niet veel wijzer van. :(

Annevandam

Re: Voor het eerst naar de keuring.. wat komt er bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 16:52

Helemaal niemand iets? =(

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:01

Is ze kwpn? Ben je lid van het kwpn? Op hun site kun je veel info vinden.

http://www.kwpn.nl/site/main/map?guid=4 ... 0c299e1a48

Ik ben zelf met mijn toen 4 jarige naar de stamboek keuring geweest. Heb geen intentie om te fokken, maar deed het ook voor de ervaring en om eens te weten hoe er tegenaan gekeken werd en vooral voor de lol.
Je kunt een thuis advies vragen, dat heb ik toen gedaan. Dan komt er iemand van het stamboek, kun je je paard even voordraven en vrij laten springen. Dan krijg je een advies en ook een beetje een idee of je merrie in elk geval stamboek waardig is en weet je ook al vast wat de evt. min en pluspunten zijn. Er zijn ook oefendagen voor het vrij springen, is ook leuk om eens naar toe te gaan.
Zien andere mensen je paard en geven graag hun mening.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:06

Wij hebben ook wel 's meegedaan met m'n vorige haflinger, en aankomend jaar gaan we alleen voor bestgaand rijpaard met m'n nieuwe haf, maar dat is alleen voor haffie's haha, en denk dat dat weer heel anders in zijn werk gaat dan bijvoorbeeld via kwpn :D
Maar het is wel heel leuk om mee te maken, en mee te doen, en mocht dat lukken ,dan wens ik je alvast heel veel plezier ;)

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 17:53

Citaat:
Is ze kwpn? Ben je lid van het kwpn? Op hun site kun je veel info vinden.

http://www.kwpn.nl/site/main/map?guid=4 ... 0c299e1a48

Ik ben zelf met mijn toen 4 jarige naar de stamboek keuring geweest. Heb geen intentie om te fokken, maar deed het ook voor de ervaring en om eens te weten hoe er tegenaan gekeken werd en vooral voor de lol.
Je kunt een thuis advies vragen, dat heb ik toen gedaan. Dan komt er iemand van het stamboek, kun je je paard even voordraven en vrij laten springen. Dan krijg je een advies en ook een beetje een idee of je merrie in elk geval stamboek waardig is en weet je ook al vast wat de evt. min en pluspunten zijn. Er zijn ook oefendagen voor het vrij springen, is ook leuk om eens naar toe te gaan.
Zien andere mensen je paard en geven graag hun mening.

Ja ze is kwpn, ik heb ook alle stamboekpapieren enz. Weet niet zeker of ze ook naar een veulenkeuring is geweest ..

Dat thuisadvies lijkt mij wel handig, is dat hetzelfde als een thuiskeuring? Ik had ergens gelezen dat ze dan voor het exterieur stamboek gekeurd kan worden(?) Dankje voor de tip! =)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:41

Een advies is geen thuis keuring en zo'n stamboek keuring (elders in je regio) is ook gewoon best leuk om aan mee te doen. Als je lid wordt/bent van het kwpn dan kun je zo'n thuis advies krijgen. Dat is echt advies, hangt niks aan vast.