Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Faya_barock schreef:Ik heb Lusitano jaarling in de kleur cremello en waarschijnlijk pearl (moet ik nog laten onderzoeken)
Nu ken ik dit rijtje wel als hij nakomelingen krijgt met het cremello gen maar mocht hij het pearl gen dragen, komen daar dan nog andere kleuren uit
Rijtje voor cremello:
Lichtbruin / Isabel valk
Bruin / Goud valk
Donkerbruin / Muis valk
Zwart / Smokey
Lichte vos / Isabel (licht palomino)
Rode vos / Goude palomino
Gewone vos / Seizoen palomino
Koffie vos / chocolade palomino
enkele foto's van van mijn hengst + foto van zijn vader, deze is wel al getest op cremello pearl
http://www.mijnalbum.nl/Album=JXK4MT3Z
Faya_barock schreef:Nee het is geen perlino, dat dacht ik ook toen ik voor de eerste keer ging kijken.
Het is echt cremello maar dan zo goed als zeker pearl, hij heeft blauwe ogen met een beetje amber kleur erin, hetzelfde als zijn vader.
Was gewoon benieuwd of pearl nog andere kleuren zou kunnen geven.
keona schreef:Faya_barock schreef:Nee het is geen perlino, dat dacht ik ook toen ik voor de eerste keer ging kijken.
Het is echt cremello maar dan zo goed als zeker pearl, hij heeft blauwe ogen met een beetje amber kleur erin, hetzelfde als zijn vader.
Was gewoon benieuwd of pearl nog andere kleuren zou kunnen geven.
ik weet het even niet zeker maar is het niet zo dat je pearl alleen ziet als het dubbel aanwezig is dus homozygoot.en bij hetro dat je het niet ziet dat hij het alleen draagt.of heb ik het nu mis.zijn vader is echt pearl dat weet ik,deze heeft ook groene ogen.maar je zegt hij kan niet perlino zijn,is hij dan op kleur/creme al getest?
Faya_barock schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Het begint me nu te duizelen haha
Fokster, die al jaren met deze hengst fokt en heel veel jong grut van deze kleur rond had lopen, vertelde mij dat hij geen perlino is maar zeer waarschijnlijk pearl.
Nu wil ik hem dan van Haeringen laten testen op alleen pearl, maar volgens jullie zou ik hem dan nog op meerdere kleuren moeten laten testen, creme en vos?
Dit is zijn moeder
[ Afbeelding ]
Faya_barock schreef:hmmm is het alleen niet zo dat je per iedere kleur die je wil laten testen moet betalen???
C2012 schreef:Alleen Agouti testen heeft geen zin. Een vos kan ook Agouti dragen, dus het is niet omdat hij dan Agouti heeft dat cremello is uitgesloten...
Ik denk wel dat je op alle kleuren moet betalen, maar als je met jouw hengst wil fokken is het naar fokkers toe wel interessant en het is een eenmalige kost.
Testen op zwart/vos, Agouti, Pearl en Crème om zeker te zijn. Moeder lijkt een cremello? Dan heeft hij normaal al zeker 1 vos-gen.
keona schreef:stef schreef:Van hearingen heeft een alles in een test, waarom doe je die niet?
75,50 exc btw kost het pakket en is 2,50 duurder als een enkele kleur