[KG]welke kleuren nakomelingen van hengst cremello pearl?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faya_barock

[KG]welke kleuren nakomelingen van hengst cremello pearl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 15:23

Ik heb Lusitano jaarling in de kleur cremello en waarschijnlijk pearl (moet ik nog laten onderzoeken)
Nu ken ik dit rijtje wel als hij nakomelingen krijgt met het cremello gen maar mocht hij het pearl gen dragen, komen daar dan nog andere kleuren uit

Rijtje voor cremello:

Lichtbruin / Isabel valk
Bruin / Goud valk
Donkerbruin / Muis valk
Zwart / Smokey
Lichte vos / Isabel (licht palomino)
Rode vos / Goude palomino
Gewone vos / Seizoen palomino
Koffie vos / chocolade palomino

enkele foto's van van mijn hengst + foto van zijn vader, deze is wel al getest op cremello pearl
http://www.mijnalbum.nl/Album=JXK4MT3Z
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-12-12 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:29

Faya_barock schreef:
Ik heb Lusitano jaarling in de kleur cremello en waarschijnlijk pearl (moet ik nog laten onderzoeken)
Nu ken ik dit rijtje wel als hij nakomelingen krijgt met het cremello gen maar mocht hij het pearl gen dragen, komen daar dan nog andere kleuren uit

Rijtje voor cremello:

Lichtbruin / Isabel valk
Bruin / Goud valk
Donkerbruin / Muis valk
Zwart / Smokey
Lichte vos / Isabel (licht palomino)
Rode vos / Goude palomino
Gewone vos / Seizoen palomino
Koffie vos / chocolade palomino

enkele foto's van van mijn hengst + foto van zijn vader, deze is wel al getest op cremello pearl
http://www.mijnalbum.nl/Album=JXK4MT3Z

Je hebt geen kleuren hier neer gezet maar allemaal tinten!
Palomino is 1 kleur, valk is 1 kleur en niemand weet of je een donkere of lichte eruit krijgt. Met een cremello heb je kans op palomino valk smokey black en dan evt met pearl gen en als je dekhengst ook creme heeft heb je ook nog kans op cremello perlino smokey cream

LadyMadonna

Re: [KG]welke kleuren nakomelingen van hengst cremello pearl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:40

Paard is sowieso geen cremelo gezien de kleur van de manen.
Ogen lijken ook niet blauw maar richting amber?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:50

Inderdaad aan de hand van de foto's zou ik ook eerder richting perlino denken dan cremello. Een cremello heeft witte manen en staart maar een perlino of smokey cream kunnen 'kleur' in de manen hebben.
Dubbel verdunde creme dragers (cremello, perlino, smokey cream) hebben blauw ogen maar als er een andere tint is (amber of groen) dan zit je misschien met een andere verdunner erbij, bijvoorbeeld pearl.
Testen is de boodschap.

Zoals Stalmiracle al aangeeft de lijst die je geeft zijn tinten en kan je niet guaranderen!
Als dat je kan guaranderen is dat de hengst (indien cremello)
- op vos ... palomino geeft
- op bruin ... valk, palomino of smokey black geeft
- op zwart ... valk, palomino of smokey black geeft
afhankelijk van wat de merrie meegeeft.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:34

ohja ik zie de foto nu ook dat is idd een perlino

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:37

welke is op de foto jouw paard en welke is de vader?

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 17:54

Nee het is geen perlino, dat dacht ik ook toen ik voor de eerste keer ging kijken.
Het is echt cremello maar dan zo goed als zeker pearl, hij heeft blauwe ogen met een beetje amber kleur erin, hetzelfde als zijn vader.
Was gewoon benieuwd of pearl nog andere kleuren zou kunnen geven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:02

Faya_barock schreef:
Nee het is geen perlino, dat dacht ik ook toen ik voor de eerste keer ging kijken.
Het is echt cremello maar dan zo goed als zeker pearl, hij heeft blauwe ogen met een beetje amber kleur erin, hetzelfde als zijn vader.

ik weet het even niet zeker maar is het niet zo dat je pearl alleen ziet als het dubbel aanwezig is dus homozygoot.en bij hetro dat je het niet ziet dat hij het alleen draagt.of heb ik het nu mis.zijn vader is echt pearl dat weet ik,deze heeft ook groene ogen.maar je zegt hij kan niet perlino zijn,is hij dan op kleur/creme al getest?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:24

Heb je hem al op creme en vos laten testen dan? Een cremello is helemaal bleek, dus ook geen gekleurde manen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:31

stef schreef:
Heb je hem al op creme en vos laten testen dan? Een cremello is helemaal bleek, dus ook geen gekleurde manen.

ja daar ben ik ook benieuwd naar

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:05

Welke kleur is de moeder van je hengst dan? Als zij geen pearl draagt is de jouwe dus 'misschien' hetero zygoot en zie je het niet op de vacht. Daarnaast hebben alleen perlino's oranje staart en manen en cremello's wit ...

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:07

keona schreef:
Faya_barock schreef:

ik weet het even niet zeker maar is het niet zo dat je pearl alleen ziet als het dubbel aanwezig is dus homozygoot.en bij hetro dat je het niet ziet dat hij het alleen draagt.of heb ik het nu mis.zijn vader is echt pearl dat weet ik,deze heeft ook groene ogen.maar je zegt hij kan niet perlino zijn,is hij dan op kleur/creme al getest?

Bij onderscheiding perlino of cremello heeft het geen zin om op creme te testen aangezien beiden 100% creme dragen. Dan zou je op een basis kleur moeten testen dacht ik

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:43

daarom zette ik ook kleur er bij,maar jij bevestigd wel wat ik dacht hetrozygoot pearl uitzich niet

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 11:52

Bedankt voor jullie reacties!
Het begint me nu te duizelen haha
Fokster, die al jaren met deze hengst fokt en heel veel jong grut van deze kleur rond had lopen, vertelde mij dat hij geen perlino is maar zeer waarschijnlijk pearl.
Nu wil ik hem dan van Haeringen laten testen op alleen pearl, maar volgens jullie zou ik hem dan nog op meerdere kleuren moeten laten testen, creme en vos?

Dit is zijn moeder
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:03

Faya_barock schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Het begint me nu te duizelen haha
Fokster, die al jaren met deze hengst fokt en heel veel jong grut van deze kleur rond had lopen, vertelde mij dat hij geen perlino is maar zeer waarschijnlijk pearl.
Nu wil ik hem dan van Haeringen laten testen op alleen pearl, maar volgens jullie zou ik hem dan nog op meerdere kleuren moeten laten testen, creme en vos?

Dit is zijn moeder
[ Afbeelding ]

ja als je dan toch gaat testen zou ik hem gewoon op alles laten testen zo wie zo de basis kleur dus zwart/vos en agouti en pearl.

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 12:15

hmmm is het alleen niet zo dat je per iedere kleur die je wil laten testen moet betalen???

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:19

Faya_barock schreef:
hmmm is het alleen niet zo dat je per iedere kleur die je wil laten testen moet betalen???

weet ik niet zul je even moeten bellen.wij moeten onze merrie ook nog testen.
anders alleen op agouti testen als hij het heeft is hij perlino maar de basis kleur lijkt mij ook handig want dadelijk is het geen cremello/perlino maar smokey cream.en het pearl zou ik ook testen.maar geloof dat hetro niet toont,en homo wel

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:23

Ik vermoed dat de juiste kleur van de mama wel bekend is bij de fokker hoor. Gewoon ff vragen?

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:03

Alleen Agouti testen heeft geen zin. Een vos kan ook Agouti dragen, dus het is niet omdat hij dan Agouti heeft dat cremello is uitgesloten...

Ik denk wel dat je op alle kleuren moet betalen, maar als je met jouw hengst wil fokken is het naar fokkers toe wel interessant en het is een eenmalige kost.

Testen op zwart/vos, Agouti, Pearl en Crème om zeker te zijn. Moeder lijkt een cremello? Dan heeft hij normaal al zeker 1 vos-gen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:09

C2012 schreef:
Alleen Agouti testen heeft geen zin. Een vos kan ook Agouti dragen, dus het is niet omdat hij dan Agouti heeft dat cremello is uitgesloten...

Ik denk wel dat je op alle kleuren moet betalen, maar als je met jouw hengst wil fokken is het naar fokkers toe wel interessant en het is een eenmalige kost.

Testen op zwart/vos, Agouti, Pearl en Crème om zeker te zijn. Moeder lijkt een cremello? Dan heeft hij normaal al zeker 1 vos-gen.

sorry klopt ook agouti toont gewoon niet op vos,foutje ;)

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:10

Als zowel vader als moeder dubbel verdund zijn (wat wel zo lijkt), moet je natuurlijk niet op Crème laten testen, want dan is hij sowieso ook dubbel verdund. Dan is het belangrijk om nog te testen op de basiskleur (zwart/vos en Agouti), Als moeder geen Pearl draagt en vader is homozygoot, dan is jouw hengst heterozygoot en moet je dus ook niet op Pearl testen.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:11

Ik denk dat je aan peterina moet vragen waar je op moet testen die weet dat wel ik denk op bay en sorrel dus bruin en vos want perlino is bruin dubbel verdund en cremello vos dubbel verdund en pearl kan je ook doen dan weet je dat ook

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:22

Van hearingen heeft een alles in een test, waarom doe je die niet?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:29

stef schreef:

75,50 exc btw kost het pakket en is 2,50 duurder als een enkele kleur

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 14:12

Jeetje wat weten jullier er veel van, ja wil wel tzt gaan fokken en vind het dan wel mooi als ik precies weet hoe en wat zijn kleuren nu precies zijn.

keona schreef:
stef schreef:

75,50 exc btw kost het pakket en is 2,50 duurder als een enkele kleur

Dat is helemaal mooi bedankt voor de tip!