Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Muzefee schreef:Ik zou ze in het begin even rustig laten wennen, draad er tussen zodat er wel al wat gesnuffeld kan worden. Zodra het veulen wat uit de voeten kan komen, dus misschien als het een maandje oud is ofzo je ruin erbij, zien hoe het gaat.
Shirley schreef:Lopen je haflinger en de shetmerrie nu gewoon bij elkaar ?
Als het vrienden zijn, moet dat gewoon met veulen ook lukken
Geef moeder en kind even een weekje om wat bij te komen en dan gezellig erbij
keona schreef:Muzefee schreef:Ik zou ze in het begin even rustig laten wennen, draad er tussen zodat er wel al wat gesnuffeld kan worden. Zodra het veulen wat uit de voeten kan komen, dus misschien als het een maandje oud is ofzo je ruin erbij, zien hoe het gaat.
niet erg slim vind ik dit veulen is nieuwschierig wipt onder de draad door en moeder kan hem/haar niet beschermen.veulens zijn erg nieuwschierig,zelf mee gemaakt als ik ze even apart wilde zetten op ons andere stuk land in een afgezette paddock met koord.hup veulen er onder door merrie aan het stressen.nee vind dit geen oplossing
Veulen zal toch ook moeten leren dat er stroom op staat, of dat nou is met een ander paard er naast of niet, dat leren ze dan ook snel genoeg. Hier gaat het altijd prima, ze leren snel en vliegen hier zeker niet snel onder een draad door omdat ze zo nieuwsgierig zijn. Gaat hier al tientallen jaren goed, dus zo zou ik het doen.Koper schreef:Hoe los je het nu op met voer? Als je de haf eerst te eten geeft en daarna de shet, doet hij het dan ook? Of anders met even eventueel apart zetten.
Ik zou de ruin er wel gewoon bij laten, als ze het goed kunnen vinden samen. Spannend, een veulen van je merrie! En goed dat je er van tevoren zo goed over nadenkt.
[***] schreef:Mijn ruin (paard) liep ook bij de shetten maar joeg achter de veulens aan, zootje paniek. Zelfs bij de grote veulens van de paarden vond ik hem niet echt vertrouwd. Een shetruin erbij oké maar als zo'n grotere haf de baas is over de shetmerrie zou ik heel voorzichtig zijn, vooral in het begin.
Ik hoef geen ruinen meer in het land bij mijn veulens.
fjordie333 schreef:niks is gevaarlijker dan een moeder met kind ! daar hebben ze wel respect voor hoor.
Zoals je zegt zijn het vriendjes..dat komt helemaal goed joh
ze weet haar mannetje wel te staan ook al is ze kein hoor