Informatie gezocht KPWN keuring voor schoolopdracht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Informatie gezocht KPWN keuring voor schoolopdracht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 16:52

Hallo allemaal,

Voor school moet ik bezig met een powerpoint verslag over een keuring. Hier hebben mijn klasgenoot en ik gekozen voor de keuring van het KWPN.

Hier hebben we een aantal vragen die wij moeten verwerken in ons verslag. Nu wij dit best lastig vinden omdat er op internet zo veel staat, vragen wij jullie om hulp.

Dit zijn de vragen die wij moeten verwerken.

1. Wat zijn de Criteria om mee te mogen doen?

2. Welke groepsindeling kent de keuring?

3. Wat zijn de onderdelen waarop gekeurd word?

4. We moeten ruim aandacht besteden aan de raskenmerken en veel voorkomende fouten benoemen.

5. Wat zijn de uitsluitingsfouten?

6. Hoe is de beoordeling geregeld (bijvoorbeeld met een puntensysteem).

Als jullie hier antwoorden op weten, zouden jullie dan het nummer van de vraag er bij willen zetten?

Alvast heel erg bedankt en hoop zo meer te kunnen begrijpen van het wereldje rondom de keuring.

Groetjes Welmoed en Renate.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:32

welmoed__

Re: Informatie gezocht KPWN keuring voor schoolopdracht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 17:33

Ja, maar zoals ik zei er staat zo veel informatie dat ik er een beetje van in de war raak.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:35

Welke richting ga je een prestatie over houden. Want er zit nog al veel verschil tussen dressuur, springen, gelders of tuigpaarden qua beoordeling en onderdelen enz.

Op wiki staat ook genoeg
http://www.bokt.nl/wiki/Predikaat_(KWPN)
Laatst bijgewerkt door Ils_K op 29-11-12 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:37

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:40

Volgens mij mag je geen huiswerktopics op bokt plaatsen...

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:45

Maureen95 schreef:
Volgens mij mag je geen huiswerktopics op bokt plaatsen...

Waren alle topics op FA maar zo leerzaam of instructief!!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:59

Wie weet kun je per punt aangeven wat je zelf allemaal al gevonden hebt en dan kunnen de mensen hier aangeven of het klopt en of je ergens misschien nog wat extra informatie voor moet zoeken. Steek er zelf wat tijd in ipv de vragen op internet te zetten en hopen dat iemand de antwoorden op internet zet zodat jij deze copy & paste in een powerpoint kan zetten. :n

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:00

Nou, dan begin ik maar met de eerste vraag,
En dan ga ik uit van een merriekeuring.

1] De merrie moet ingeschreven zijn in het veulenboek (vb) en minimaal 3 jaar zijn om in het stamboek te worden opgenomen.
Daarnaast kan de merrie opnieuw naar een keuring voor zgn. graadverhoging,
een stamboekmerrie kan dan bijv. ster worden verklaard of een stermerrie kan naar de Centrale Keuring om (voorlopig) keur te worden.
2] Ook kan een reg.A merrie deelnemen aan de stamboekkeuring.
Dan moet ze wel aan aanvullende eisen hebben voldaan, dat kan ook evt. achteraf.
Die aanvullende eisen betreffen voorwaarden waaraan de vader niet heeft voldaan, dat kan zijn, geen rontgenologische keuring
met een prok-erkenning, of geen cornage onderzoek, of geen sport-aanlegtest.
dus de reg.A merrie moet dan aan één of meerdere van de volgende voorwaarden voldoen. Een prokcertificaat, of een cornagerapport of een ibop, eptm of minimaal Z2 dress met een winstpunt zijn.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 18:41

MacavityL schreef:
Wie weet kun je per punt aangeven wat je zelf allemaal al gevonden hebt en dan kunnen de mensen hier aangeven of het klopt en of je ergens misschien nog wat extra informatie voor moet zoeken. Steek er zelf wat tijd in ipv de vragen op internet te zetten en hopen dat iemand de antwoorden op internet zet zodat jij deze copy & paste in een powerpoint kan zetten. :n

Wat is dat nou voor onzin, zeg ik hier ergens dat ik het kopieer en plak? Staat nergens toch?! Ik vraag om hulp zodat ik het kan gebruiken in me powerpoint.
Graag niet zulke stomme reacties, heeft niemand wat aan.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 18:42

Voor de rest iedereen heel erg bedankt! :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:49

welmoed__ schreef:
MacavityL schreef:

Wat is dat nou voor onzin, zeg ik hier ergens dat ik het kopieer en plak? Staat nergens toch?! Ik vraag om hulp zodat ik het kan gebruiken in me powerpoint.
Graag niet zulke stomme reacties, heeft niemand wat aan.

Niets stoms aan, huiswerk topics zijn verboden tenzij je aangeeft wat je er zelf al aan hebt gedaan en specifiek aangeeft waar je niet uit komt.

Zou mooi zijn als iedereen altijd maar z'n huiswerkvragen op internet kan gooien en hopen dat een ander de antwoorden weet/zoekt/geeft..

Ik tem :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:12

Moderatoropmerking:
Voor niet ingewijden in de keuringen kan het inderdaad wel verwarrend zijn. TS graag even duidelijk aangeven waar je vastloopt of wat je niet goed begrijpt. Dan kan er hier juiste uitleg worden gegeven zodat je zelf de antwoorden kan vinden op je vragen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 19:16

We houden het nu op alleen de spring hengsten keuring, het gaat me nu wel beter lukken. Vond het lastig dat er zo veel verschillende keuringen waren.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:20

MacavityL schreef:

Misschien kun je je aannames in het vervolg iets genuanceerder brengen, zodat de TS er ook nog iets aan heeft. Dit komt een beetje over als afzeiken, terwijl er genoeg topics zijn die veel minder informatief zijn dan deze.
Daarbij, als TS iets wil kopieren en plakken van internet heeft ze keuze genoeg lijkt mij en hoeft ze daar echt geen topic voor aan te maken. Jammer dit.
Als je niets zinnigs te zeggen hebt wat inhoudelijk van waarde is voor het topic, reageer dan gewoon niet.

@welmoed, misschien dat je daar via een fokker in jouw omgeving wel iets over te weten kunt komen? Je zou het wellicht kunnen proberen. Ik kan je er zelf niet mee verder helpen maar wilde dit, in het belang van TS en het topic, toch even kwijt.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:47

NoTrouble schreef:
Misschien kun je je aannames in het vervolg iets genuanceerder brengen, zodat de TS er ook nog iets aan heeft. Dit komt een beetje over als afzeiken, terwijl er genoeg topics zijn die veel minder informatief zijn dan deze.
Daarbij, als TS iets wil kopieren en plakken van internet heeft ze keuze genoeg lijkt mij en hoeft ze daar echt geen topic voor aan te maken. Jammer dit.
Als je niets zinnigs te zeggen hebt wat inhoudelijk van waarde is voor het topic, reageer dan gewoon niet.

Macavity schreef:
Wie weet kun je per punt aangeven wat je zelf allemaal al gevonden hebt en dan kunnen de mensen hier aangeven of het klopt en of je ergens misschien nog wat extra informatie voor moet zoeken.

Moderator schreef:
TS graag even duidelijk aangeven waar je vastloopt of wat je niet goed begrijpt. Dan kan er hier juiste uitleg worden gegeven zodat je zelf de antwoorden kan vinden op je vragen.

Lijkt me dat ik toch wat zinnigs heb gezegd :)*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 23:33

Nou applaus. _/-\o_ Alsnog word het topic niet gesloten, dus het mag wel.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:45

Zolang je aangeeft waar je vastloopt zodat we je specifiek verder kunnen helpen;

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels - punt 9
Google en huiswerktopics: vragen die met een simpele zoekopdracht met Google te beantwoorden zijn (denk bijvoorbeeld aan openingstijden postkantoor) zijn niet toegestaan. Dit geldt ook voor huiswerktopics: het is immers jouw huiswerk. Als je ergens echt niet uitkomt en in je topic laat zien dat je zelf al aan de slag bent geweest maar nog vragen hebt of vastloopt, kun je wel om hulp vragen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 23:51

Je hebt je punt gemaakt. ;) Daaaaag.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:54

Succes met de opdracht :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:38

Laten we het verder wel over het onderwerp hebben en niet over wat wel en niet mag? :) Als TS aangeeft wat ze al wel weet en wat ze nog niet snapt of kan vinden, dan mag dat hier gevraagd en uitgelegd worden.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 09:12

Ik weet dat er een eerste tweede en derde bezichtiging is.

bij de eerste bezichtiging kijken ze naar afwijkingen en laten ze het paard lopen op het harde in stap en draf om afwijkende bewegingsfouten duidelijker te zien. Ook laten ze hem springen om de spring aanleg en reflexen te bekijken.
Maar wat doen ze dan precies meer met een tweede en derde bezichtiging?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:08

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 01:23

Als je met het kwpn kantoor belt, kunnen zij je ook al info geven, wellicht heb je daar meer aan? Dan zit je meteen bij de beste bron :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 09:12

Bedankt sliertje!!