NatasjavE schreef:Als ik het goed begrijp is je pony een NRPSer?
Ik zou dan eerder een NRPShengst kiezen en dan gewoon in de E-maat. Er is nl een goede kans dat het veulen de maat van de moeder krijgt. Ik zou liever een goede E pony willen fokken.
Wat vind je daarnaast goedkoop? Ik vind 1200 euro voor een bewezen hengst goedkoop. Een ander kan dat veel vinden.
Gelderse hengsten zijn veelal goedkoop. Vitens loopt Z2 die is 170 groot. Hij is niet zo heel zwaar gebouwd. Zal niet meer dan 600 euro kosten.(excl BTW)
Gelderse hengsten zijn overigens KWPNers.
De bedoeling is dat er een paard uit komt zodat ik daar mee verder kan gaan .
CoronaLime schreef:Ik denk dat je misschien eerst eens goed moet nadenken, waarom wil je een veulen fokken? Wat zijn de kwaliteiten van je merrie, wat wil je verbeteren? Heb je al wat hengstenboekjes van bijv. van Uytert, Nijhoff of VDL bekeken?
Als je persé een goedkope hengst wil, dan zou ik sowieso niet willen fokken. Een veulentje is hartstikke leuk, maar je prioriteit zou het verbeteren van de merrie moeten zijn dmv een goed passende hengst die minpunten verbetert.
Ik weet wel wat ik aan mijn merrie wil verbeteren ( alleen ben ik het vergeten het n de tekst te zetten
)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 29-11-12 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd