De moederlijn van je merrie is weinig bekend, hetgeen vooral komt door het gebrek aan predikaten van de merries (hopelijk komt dat doordat de fokkers/eigenaren geen belangstelling voor de premiekeuringen hadden en niet omdat het wat aan kwaliteit ontbreekt).
De hengsten verderop in de afstamming zijn echter bewezen hengsten, met name in de springrichting, maar Ramiro en Nabuur waren volgens mij ook veezijdig (dus hun kinderen konden/kunnen ook in de dressuur uit de voeten) en die veelzijdigheid zou je kunnen uitbouwen in de hengstenkeuze, door een hengst te kiezen die goede allround sportpaarden geeft.
Je kunt natuurlijk ook verder richting springen fokken, maar een 'pure' dressurhengst licht minder voor de hand om te gebruiken.
Ook interessant is dat zowel Ramiro als Nabuur uitzonderlijk harde hengsten waren, die tot op hoge leeftijd nog gedekt hebben en een zeer respectabele leeftijd hebben bereikt. Ramiro is 30 geworden en Nabuur nog ouder.
Een aardig artikel over Nabuur: http://www.gelderlanderhorse.nl/nederlnd/Nabuur.pdf
Deze hardheid van de opa's van je merrie is misschien ook iets om te koesteren in je fokkerij en je zou een (bewezen) hengst kunnen kiezen die ook over grote hardheid beschikt en uit een gezonde, harde familie stamt. Maar dat is maar een idee.
Ik hoop dat dit je een klein beetje verder op weg helpt, maar ik ben verre van een expert, dus kan alleen maar wat globale informatie geven.