Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 18:06

Onze Tinkerdame heeft ontzettend veel last van mijten en alle daarbij horende zaken......We hebben van alles al geprobeerd en na een jaar dokteren gaat het (gelukkig, -even afkloppen op hout-) weer langzaam de goede kant op. Nu zijn we wat aan het surfen op internet en komen we de volgende website tegen http://www.paardenjacuzzi.com/ de site ziet er goed uit..............Het klinkt als DE oplossing voor alle paarden die last hebben van mijten etc. Wij denken serieus er over na om dit in de toekomst met onze paardjes te doen. Wij vinden het alleen vreemd dat we hier nog niet eerder van gehoord hebben hier op dit forum, waar we heel veel tips omtrent ons probleem gevonden hebben.


Nu is onze vraag aan jullie hebben jullie al eens hiervan gehoord en zoja wat jullie ervaring is

frenia

Berichten: 9429
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Lierde (België)

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:10

ik heb zoiets al eens in een reportage op tv gezien bij trekpaarden :j
het schijnt idd super te helpen!

julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:25

Wij hebben al jaren zón bad, werkt prima, Wij hebben hugo er ingehad toen de hoefsmid hem tekort had bekapt, 2 maal op een dag, Hij ging er graag in.
En de merries gaan er ook in, zeker die veel last hebben van jeuk en wondjes, onze Bodine gaat er geregeld in en aan de hand van de klachten ,doen we er soda, sebacil,zout, of bv dreft of groene zeep in, nadien behandelen we de huid dan nog met vette zalf of mokzalf of zwavelpoeder of betadine , en indien het nodig is herhalen we dat een paar keer .

Afbeelding

_Roosmarijn_

Berichten: 2046
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Leusden

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:25

Klinkt wel heel goed, ik heb de site even bekeken. :) Hoe weet je wanneer ze waar staan?
Ik heb vanmiddag weer raspzalf gehaald bij onze plaatselijke kliniek. Af en toe zit je echt met je handen in je haar met die mok.
Heb me er maar bij neer gelegd dat als een paard het eenmaal heeft je er haast niet meer vanaf komt..

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 03:34

Mam heeft een mail gestuurd naar die meneer van de paardenjacuzzi om wat meer info te krijgen over het hoe en wat, kosten e.d. We hebben echt superveel interesse, zeker omdat we opzoek naar een mooie boederij om de paardjes thuis de hebben en onze tinkerverzameling van 3 stinkies graag willen uitbreiden..............Dan is zo'n ding wel super ideaal.

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 03:53

Dat is wel een heel slim idee, kan me voorstellen dat dit goed werkt. :j

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:02

Ik heb dit ook op tv gezien, lijkt me ideaal :D

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:06

Nog nooit van gehoord, maar volgens mij zitten er meer voordelen aan dan nadelen. :j
Ben wel benieuwd wat zo'n 'bad' kost.

Kittentje
Berichten: 29
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Kampenhout, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:22

Het lijkt me op zich wel een goed idee, die paardenjacuzzi, maar wil jullie toch even waarschuwen voor die man...
Zijn paard heeft vroeger bij ons op stal gestaan en hij kwam 's avonds laat stomdronken 'rijden' (lees paard afmeppen) Ze hebben hem toen proberen buiten te zetten, hier is de politie moeten bij komen, die hebben direct versterking gevraagd omdat ze hem al kenden... Uiteindelijk is hij weggegaan met nog meer dan €1000 waarde aan spullen van de stal.
Heb hem een paar jaar geleden ook nog zien rondrijden door de straten met een paard dat niet veel ouder dan 1,5 - 2 jaar leek. :/

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 13:31

Het gaat mij niet om die man maar datgene wat hij gemaakt heeft. We hebben een jaar pure ellende achter de rug met onze merrie. Met een paar verschillende da's die het allemaal niet wisten wat ze had, onderzoekje hier en onderzoekje daar.......buiten het verdriet watje hebt kost het handen vol met geld. We waren zelfs bang dat we haar moesten laten inslapen.........dit is voor ons een strohalm waar wij ons graag aan willen vastklampen. Ik zie daar op die foto's ergere gevallen dan onze merrie. Dat geeft ons hoop, ik wil gewoon graag weten of mensen dit al eens hebben laten doen en of het ook daadwerkelijk helpt. En of het uniek is........

Kittentje
Berichten: 29
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Kampenhout, België

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:34

Als het een oplossing voor je is, hou ik je zeker niet tegen! Maar ik zou hem niet blindelings geloven. Als die jacuzzi's ondertussen door handelaars worden verdeeld, zou ik eerder daar eentje kopen, en niet rechtstreeks van hem. Die man is niet gewoon niet te vertrouwen.

Barron

Berichten: 373
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:44

Hier ook een tinkereigenaar die altijd aan het mijtbestreiden is. Op zich lijkt het goed en handig. Is het de bedoeling om zo'n bad dan te kopen of te gebruiken of hoe werkt zo iets? Als ik naar mijn paard kijk zouden daar toch wel een paar oefen sessies aan vooraf moeten gaan, alvorens hij zo braaf in het bakje stapt en blijft staan. Vooral met een draaiende compressor op de achtergrond en een boor om de boel af te sluiten. Verder lijkt me gerecycled water ook niet echt fris, zeker als je daar het een en ander aan goedjes aan toevoegt.

Geen handige zelfmaakideeën?

gipsycobs

Berichten: 215
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: SudwestFryslan

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:56

Ik heb van alles geprobeerd bij 1 van onze merries ( zwavelpoeder met baby-olie, pipetten, vlooienshampoo, noem maar op) niets hielp echt goed. Sinds korte behandel ik als volgt;

Met een Sebacil oplossing (niet te voorzichtig doen) in plantenspuit spuit ik alle benen van boven naar beneden goed in. Vervolgens een metselkuip of andere gekleurde bak een zelfde oplossing met water/sebacil doen en hier dan 1 voor 1 de benen in zetten en met beide handen de benen en sokken goed "inwrijven/rossen", met vingers tussen de sokken friemelen tegen de haren in.
NIET uitspoelen !!!
Het is handig om van tevoren eerst de benen af te spuiten en hoeven te krabben ivm zand en blubber. Dan blijft de oplossing in de metselkuip/bak schoon en kun je deze nog een keer gebruiken.

SUC6
Ik heb hier geweldig goed resultaat mee; geen gestamp meer...:) En alle paardjes doen we nu preventief

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:52

Ik heb het de laatste keer ook zoals hierboven gedaan. In een grote speciekuip. Werkte perfect.

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:36

Ik krijg van manlief een opvoelbox voor mijn paardjes en als ik ze daarin heb staan kan ik ze de poten wel in een grote bak zetten en dan ook iets als een speciekuip.
Hij zag de jacuzzi niet zitten en vond de opvoelbox een beter plan .... hihihi

gipsycobs

Berichten: 215
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: SudwestFryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:44

Lepel schreef:
Ik krijg van manlief een opvoelbox voor mijn paardjes en als ik ze daarin heb staan kan ik ze de poten wel in een grote bak zetten en dan ook iets als een speciekuip.
Hij zag de jacuzzi niet zitten en vond de opvoelbox een beter plan .... hihihi



Tip: Mijn ervaring is dat sommige paardjes niet zo easy in een zwarte kuip stappen (eng zwart gat) maar eerder in een witte of gewoon in zo'n flexibele gekleurde die je bij de action koopt ;)

Wauw een opvoelbox....die hoop ik ook nog eens te kopen :j

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Iemand ervaringen met PaardenJacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:56

Ja , heb wel van die flexibele gevallen .....
Tja , ben wel erg bevoorrecht dat we op een boerderij wonen en eigenlijk wel ruimte genoeg hebben , vooral in de nieuwe stal die gebouwd wordt... En daarom krijg ik een opvoelbox ...
Kan ik ook sokken wassen zonder gevaar voor eigen leven , hahhahah ( valt wel mee hoor .... hihihi )

Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:22

Bij ons op stal hebben wij ook een soort van paardenjacuzzi. Dit bad zit in de grond en is afgezet met een stalen frame. De onderkant, het gedeelte wat in de grond zit, is van beton. Bij ons is hij afgelopen zomer alleen gebruikt voor de trekpaarden, maar ik wil dit Cait ook zeker gaan leren. Er zit trouwens ook geen jacuzzi in, de paarden vinden het water zo leuk dat ze zelf gaan spetteren en dan zit er genoeg beweging in. Ik zal eens kijken of ik er een foto van heb.

Horseslv
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:15

Ik zou opletten met de eigenaar en paardenbehandelaar van de mobiele Paardenjacuzzi (A. Geevels). Hij ging enorm bruut te werk! Mijn paard Charmy heeft sindsdien een trauma opgelopen en schrikt nu van ieder soort water. Hij wordt nu behandeld om van zijn angsten ivm water af te komen. Ik zou hem zeker niet aanbevelen!!!