leopard appaloosa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

leopard appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 15:04

zijn er mensen met een leopard kleurige appaloosa op bokt? :D
of misschien zijn er wel mensen met een knapstrupper?

als dat zo is... waar hebben jullie ze vandaan?
gewoon uit nederland of komen ze uit het buitenland?

groetjess

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:15

Ja, er zijn er verschillende, ik heb er 2, zie mijn profiel. :)
De merrie heb ik gekocht via marktplaats en is een Nederlandse Appaloosa, via Sonny af Hojmark zit er ook Knabstuber bloed in.
De hengst heb ik zelf gefokt uit deze merrie.
In Nederland heb je het Nederlandse Appaloosa Stamboek, daar worden appaloosa's gefokt die gemengd zijn met diverse rassen, om een goed rijtypisch sportpaard/pony te krijgen, met het appaloosa-kleurtje.
Daarnaast heb je ook nog de amerikaanse appaloosa, dit zijn de appaloosa's die voor de westernsport gefokt worden (is een totaal ander type paard).

In het topic [HK] Appaloosa Bokkers Deel III! Alle appie-liefhebbers welkom ! zitten veel appaloosa-bezitters, waarvan er ook meerdere een panterbonte appaloosa hebben.

Knabstrubers zijn er niet zo veel in Nederland, bokker Sjolvir heeft er eentje, dit is wel een effen knabstruber.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:50

Afbeelding
leopard replay :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:37

Op de zorgboerderij staat een palomino 1 :

Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk haarballetje nu , heeft een kudde met 5 merries voor begrazing origineel. Winters staan ze binnen hij gescheiden van de merries maar er vlak naast in een hokje.