Afgelopen jaar was ik natuurlijk ook weer op Horse Event! Ik heb daar ook een aantal demo's bekeken in de bij de Wereld Piste en daar zag ik een verschrikkelijk mooi ras! Alleen, ik weet niet meer hoe dat ras heet..
Het paard wat mee liep in de demo was aan een oog helemaal blind en het andere oog ook zo goed als blind dacht ik, maar wat had de eigenaar het goed voor elkaar met hem! Prachtig paard, groot, donker van kleur en een ramshoofd, ik viel als een blok voor ze.
De stal van wie het paard was, had drie verschillende rassen mee genomen naar Horse Event, waarvan één ras dacht ik de knapbstrupper maar dat weet ik niet meer zeker..
Iemand die enig idee heeft? Zou ik erg leuk vinden, want het is echt een prachtig ras!
.

hoewel al die namen ook wel erg op elkaar lijken!!) hengst Siglavi Pakra Mantova. Hij is volledig blind aan een oog en voor een groot deel aan het andere oog. Lief dat je ook een foto erop gezet hebt met zijn snaveltje dicht
Hij heeft inderdaad al sinds wij hem hebben de gewoonte om bij innerlijke spanning zijn lippen omhoog te doen en zijn snavel open.. zucht absoluut geen charmant gegeven. Oplossing zou kunnen zijn om de kaken dicht te snoeren maar dat vinden we niet fair... vooral niet omdat hij het voor die tijd ook al deed en onze ervaring is dat hij het alleen doet bij innerlijke spanning. Ergens denk ik dat hij dat dan ook moet kunnen uiten.. hij mag zijn spanning tonen toch? Alles dichtsnoeren bouwt volgens mij alleen nog maar meer spanning op. Doordat hij praktisch niets ziet en wel heel gevoelig is bouwt hij in een drukke omgeving dan veel spanning op. Het was voor het eerst dat we hem naar zo'n evenement meenamen en ik denk dat hij zich fantastisch heeft gedragen!!! (maar ja... ik ben hartstikke bevooroordeeld aangezien het mijn grote zen master en vriend is
Super leuk om te horen!! We hadden inderdaad ook een Pippi paard mee maar dan eentje zonder stippen