Wereldpiste Horse Event 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanky

Wereldpiste Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:49

Dag beste bokkers! :)

Afgelopen jaar was ik natuurlijk ook weer op Horse Event! Ik heb daar ook een aantal demo's bekeken in de bij de Wereld Piste en daar zag ik een verschrikkelijk mooi ras! Alleen, ik weet niet meer hoe dat ras heet.. ;(

Het paard wat mee liep in de demo was aan een oog helemaal blind en het andere oog ook zo goed als blind dacht ik, maar wat had de eigenaar het goed voor elkaar met hem! Prachtig paard, groot, donker van kleur en een ramshoofd, ik viel als een blok voor ze.
De stal van wie het paard was, had drie verschillende rassen mee genomen naar Horse Event, waarvan één ras dacht ik de knapbstrupper maar dat weet ik niet meer zeker..

Iemand die enig idee heeft? Zou ik erg leuk vinden, want het is echt een prachtig ras! <3

Sani

Re: Wereldpiste Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:53

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:58

Ik weet volgens mij welk paard jij bedoeld, deze was blind aan 1 oog volgens mij.
Vond juist niet dat hij zijn paard goed voor elkaar had, dus ik twijfel ook een beetje of wij over hetzelfde paard praten :Y).
Weet wel dat ik hier op bokt een opmerking over heb gemaakt, en dat door iemand werd gezegd dat het paard blind was aan 1 oog.
Voor de vrede in dit topic zal ik een 'nette' foto plaatsen, helaas heb ik ook nog wel andere fotos -O-
Afbeelding

Het ras kan ik je alleen niet meer vertellen :Y)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:01

Logo lijkt mij ( gokje hoor ) van Moravita?
Ik weet alleen niet of dit een Frederiksborger is. :+

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 02:20

Hoi hoi, dit is inderdaad onze Kladruber (dus geen Knabstrupper ;) hoewel al die namen ook wel erg op elkaar lijken!!) hengst Siglavi Pakra Mantova. Hij is volledig blind aan een oog en voor een groot deel aan het andere oog. Lief dat je ook een foto erop gezet hebt met zijn snaveltje dicht :D Hij heeft inderdaad al sinds wij hem hebben de gewoonte om bij innerlijke spanning zijn lippen omhoog te doen en zijn snavel open.. zucht absoluut geen charmant gegeven. Oplossing zou kunnen zijn om de kaken dicht te snoeren maar dat vinden we niet fair... vooral niet omdat hij het voor die tijd ook al deed en onze ervaring is dat hij het alleen doet bij innerlijke spanning. Ergens denk ik dat hij dat dan ook moet kunnen uiten.. hij mag zijn spanning tonen toch? Alles dichtsnoeren bouwt volgens mij alleen nog maar meer spanning op. Doordat hij praktisch niets ziet en wel heel gevoelig is bouwt hij in een drukke omgeving dan veel spanning op. Het was voor het eerst dat we hem naar zo'n evenement meenamen en ik denk dat hij zich fantastisch heeft gedragen!!! (maar ja... ik ben hartstikke bevooroordeeld aangezien het mijn grote zen master en vriend is <3 ) Kan mij voorstellen dat er, vooral in die omstandigheden ook veel foto's te maken zijn die iets minder "charmant" zijn! Geen excuus... is gewoon een feit! Persoonlijk was ik super trots op hem en ook op Ton, mijn man die hem voor mij gereden heeft. Op FB heb ik verschillende foto's van ons samen en gelukkig in onze bak. Doordat ik mijn rug gebroken heb twee jaar geleden en het rijden niet meer wil heb ik hem twee weken voor Horse Event overgedragen aan Ton.. Bijzonder dat Siglavi ondanks deze voor hem grote wissel (normaal was ik al die jaren de enige die hem reed..) toch zoveel vertrouwen had dat hij zich door de mensen massa's liet loodsen met al het geluid en zoveel verschillende energien. Maar nogmaals.. ik kan mij voorstellen dat sommige mensen zich storen aan de mond kwestie!! Probeer geen excuus te geven maar alleen uit te leggen wat mijn bescheiden idee is over deze "afwijking". Wel heerlijk om te horen dat hij met zijn power en uitstraling, ondanks puppyhart, ook mensen heeft kunnen raken. Dank je voor het leuke compliment!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:29

De naam Siglavi doet bij mij verwantschap met Lipizaners vermoeden maar kwa uiterlijk vindt ik hem meer "Gelders" tonen. (ik enk dat je wel snapt wat ik daar mee bedoel toch?) Ziet er wat grootramiger uit.
Zijn ze verwant aan de Lipizaners of is Siglavi een stoeterij naam van oorsprong?

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:03

De Kladruber is inderdaad verwant aan de Lipizzaner! De naam Siglavi komt van een arabier in zestienhonderdnogwat... \inderdaad zijn ze veel grootramiger, groffer qua beenwerk etc. Wel heel sensibele en gevoelige paarden. De Kladruber werd hoofdzakelijk ook voor het aangespannen werk gefokt. Maar is voor vele doeleinden in te zetten. De meesten zijn wit. In Kladruby is een geweldige stoeterij :)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:05

WAUW supergaaf paard!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:44

moravita schreef:
De Kladruber is inderdaad verwant aan de Lipizzaner! De naam Siglavi komt van een arabier in zestienhonderdnogwat... \inderdaad zijn ze veel grootramiger, groffer qua beenwerk etc. Wel heel sensibele en gevoelige paarden. De Kladruber werd hoofdzakelijk ook voor het aangespannen werk gefokt. Maar is voor vele doeleinden in te zetten. De meesten zijn wit. In Kladruby is een geweldige stoeterij :)

Leuke paarden hoor. Lijken kwa model en gebruiksdoel dus ook een beetje op Gelderse Paarden(Grootramig, voorheen voor het aangespannen werk, veelzijdig en sensibel)

Tanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 19:45

moravita schreef:

Wauw, wat hebben jullie prachtige paarden zeg! Veel mensen vinden ze niet mooi vanwege hun hoofd, maar ik vind dat ze daardoor alleen maar meer uitstralen. Door jullie prachtige Siglavi was ik op slag verliefd op het ras! Klopt het dat jullie ook ht 'pippi langkous' paard bij hadden?
Nogmaals: prachtig paard, Siglavi <3 En ik vond het echt verbazend dat hij zo veel vertrouwen had in zijn ruiter om zo rond te lopen in alle drukte, super!

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:59

@Tanky, dank je :o Super leuk om te horen!! We hadden inderdaad ook een Pippi paard mee maar dan eentje zonder stippen :) Hij is van "Drunksheep" hier op bokt. Ze heeft hem bij ons gekocht toen hij 4 was en ze trainen nog steeds bij ons. Echt een superleuke combi. Op Horse Event reed ze eenhandig met haar Knabstrupper.