Sinds anderhalf jaar heb ik een Fries zonder stamboom. De lege plekken in haar paspoort zorgen toch altijd voor leuke discussies, waar ik altijd om kan lachen.
De een denkt dat er haflinger doorheen zit, want ze heeft bijna geen krullen. De ander denkt dat het een Arabo-Fries is. De ander zegt dat er KWPN oid in zit, door haar lange oren.. Ik kan het me zo gek niet bedenken maar zelfs de Welsh pony's zijn genoemd omdat ze zo klein is (1.57).
Nou ben ik totaal niet bekend met Friese hengsten en merries, en kan het zo maar een ongelukje uit de achtertuin zijn... Maar ben wel heel benieuwd welke hengst het eerste bij jullie opkomt..
Lara Croft is nu 8 jaar, ik heb haar particulier gekocht in regio Rijnmond.
Ze heeft op jonge leeftijd een veulen gehad, Angel, een kruising. Deze foto's zijn genomen bij de eerste eigenaar, waar ik tot een jaar geleden nog contact mee heb gehad.

Inmiddels (denk 6 jaar later?) ziet Lara er zo uit:

In de omgang is het een lieverd, een beetje ongeduldig, en lijkt altijd wel honger te hebben..
Ben benieuwd welke hengst en/of merrie jullie te binnen schiet!

Ook rond de 1.57
Voor mij ziet ze er toch behoorlijk Fries uit. Kan ook dat ze door een niet goedgekeurde Fries is gedekt hè.
Overigens ken ik nog wel een Fries, met vol papier, met zulke oren hoor.