Peterina schreef:Heeft de merrie al veulens gehad? Reden ik vraag is omdat het nogal oud bloed is dat ze draagt, niet slecht ... alles behalve! ... maar dit geeft wel haar leeftijd aan. En als dit haar eerste veulen is/wordt dan zou ik er niet aan beginnen.
Is ze een 'O' BWP'er? = geboorte jaar 1991!
Ja klopt ze is van 1991, en na wat navraag ben ik erachter gekomen dat dit haar eerste veulen zou worden. Ik weet dat veel mensen hier een uitgesproken mening over hebben dus heb ik het een keertje nagevraagd bij mijn veearts. Hij beweert dat het helemaal geen probleem is zolang de merrie in goede conditie is en gezond is. Hij komt het wel vaker tegen, omdat de merrie op die leeftijd meestal niet meer kan dienen voor de sport en ze er dan pas mee willen gaan fokken. Nu zoals ik al zei overweeg ik het, dus ben nog niet zeker of ik het ga doen:). Ik wil haar zowiezo eerst grondig laten controleren en moest haar conditie verslechteren doe ik het zowiezo niet. Ik weet dat dit een vrij gevoelig onderwerp is, ik dacht eigenlijk (door alle commentaren in andere topics te lezen) dat mijn veearts het ook zou afraden. Dus was wel verbaasd toen hij zei dat het wel kon. Ik denk dat ik ook zowiezo nog eens een tweede opinie van een andere veearts ga vragen
.