Quaterback x Quavarotti nakomeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superzelijn

Quaterback x Quavarotti nakomeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 20:06

Ik sta op het punt een 3-jarige nakomeling van quaterback x quavarotti ruin te kopen,
heeft iemand ervaringen met deze afstammingen?

Momenteel is hij heel braaf. Hij is al 2 x op verplaatsing geweest en heeft zich voorbeeldig gedragen met alles.
Hij is rustig en laat zich makkelijk berijden. Hij is wel niet énorm looplustig, maar dit kan nog met conditie te maken hebben.
Laatst bijgewerkt door superzelijn op 19-11-12 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Re: QUATERBACK X QUAVAROTTI NAKOMELING

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:09

wil je alsjeblieft je openingspost zin veranderen naar gewone letters en niet de hoofdletters?
Alvast bedankt

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:13

ik ken een aantal Quaterbacks en die laten zich goed bewerken als sportpaard.
Quavarotti was zelf als jong paard heel succesvol in de dressuurproeven, maar heeft weinig gedekt.

superzelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 20:22

[quote="Carri"]ik ken een aantal Quaterbacks en die laten zich goed bewerken als sportpaard.
Quavarotti was zelf als jong paard heel succesvol in de dressuurproeven, maar heeft weinig gedekt.[/quote

Super! Bedankt voor uw reactie :)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:50

Persoonlijk zou ik niet wild worden van deze afstamming.

Quaterback ben ik nooit fan van geweest,en hoewel hij ongetwijfeld veel kwaliteit heeft,heeft hij ook al meermaals bewezen niet het meest werkwillige paard te zijn.Men kan nu natuurlijk wel zeggen dat de nakomelingen wél makkelijk zijn,maar de oudsten zijn pas 4 jaar en op die leeftijd deed Q het zelf ook nog wel.Het was zodra het moeilijker werd dat hij begon tegen te werken.Dus ik wil eerst wel eens zien of de nakomelingen het wél blijven doen.
De nakomelingen die ik van Quavarotti gezien heb zijn dan wel werkwillig,maar vaak niet de makkelijkste paarden.

Lijkt mij een beetje een linke combinatie,maar het gaat uiteindelijk toch om het paard zelf.Heel gevaarlijk dus om hem te be(ver)oordelen aan de hand zijn ouders.Hij kan evengoed net de goede eigenschappen van pa en ma meegekregen hebben en een super paard blijken te zijn.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:15

wat er met Quaterback is gebeurd, gebeurt dikwijls met jonge beloftevolle hengsten(kan er zo een aantal opnoemen die nu ze het zouden moeten gaan doen in de sport, ook van het toneel zijn verdwenen).....
Ze moeten hengstenshow lopen, hengstenproeven, wedstrijden, bundeschampionate, en dan nog dekken......
Volgens mij is Quaterback in zijn jonge jaren overvraagd, op een moment volledig dolgedraaid. Naar 't schijnt loopt hij nu terug beter, onder een amazone. Ik heb hem enkel op een filmpje gezien begin dit jaar, en dat zag er goed uit.
De manier waarop veel jonge hengsten worden gereden is : buigen of barsten: triest!
Wat de jonge Quaterback zullen gaan doen, de toekomst ziet er veelbelovend uit en zal het uitwijzen....

History_

Re: Quaterback x Quavarotti nakomeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 02:17

Ik heb jaren met een quavarotti gereden (foto's: zie profiel)
De eerste jaren samen waren geweldig, maar uiteindelijk heb ik hem op 12 jarige leeftijd aan de kant moeten zetten omdat rijden onmogelijk was geworden. Maar ik heb geen idee of hij dat van zijn vader heeft meegekregen of niet. Qua omgang was het in ieder geval een geweldig paard. Ik ken in België nog wel een paar quavarotti's die het best wel goed doen op nationaal niveau.

superzelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 10:44

History_ schreef:
Ik heb jaren met een quavarotti gereden (foto's: zie profiel)
De eerste jaren samen waren geweldig, maar uiteindelijk heb ik hem op 12 jarige leeftijd aan de kant moeten zetten omdat rijden onmogelijk was geworden. Maar ik heb geen idee of hij dat van zijn vader heeft meegekregen of niet. Qua omgang was het in ieder geval een geweldig paard. Ik ken in België nog wel een paar quavarotti's die het best wel goed doen op nationaal niveau.

Hoe komt het dat het rijden ineens onmogelijk was geworden? Ik heb uw foto's bekeken en vind het een heel mooi paard.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:50

Q uavarotti stamt af van P avarotti en deze Pilot zoon was niet de makkelijkste.
Pilot is gekend om zijn delicate afstammelingen, maar heeft wel een groot aantal toppaarden gegeven.

superzelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:12

Carri schreef:
Q uavarotti stamt af van P avarotti en deze Pilot zoon was niet de makkelijkste.
Pilot is gekend om zijn delicate afstammelingen, maar heeft wel een groot aantal toppaarden gegeven.

Ja , dat had ik ook al eens opgevangen, dat Pavarotti de meest moeilijkste nakomelingen heeft.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:27

Ik heb je PB gestuurd :)

Er zijn misschien moeilijke gevallen bij, maar kijk naar Paganini (zoon van Pavarotti), hij was tot enkele jaren terug toch dé Belgische trots in de dressuur. Dus er komen zeker wel goede paarden voort uit de bloedlijn

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:25

Wij hebben lang een quavarotti nakomeling op stal gehad. Best wel een lastig paard. Veel mee afgezien op concours. Ik zou het niet aanraden