veulen geboren!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daisviola

veulen geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 19:29

mijn c-pony viola stond op de paddock toen ze opeens ging rollen en helemaal in paniek raakte!
wij dachten dat ze koliek had maar toen we haar even gingen controleren zagen dat er een veulen uitkwam!!!! wij helemaal in paniek hadden niet zo heel veel verstand van paarden en ik had mijn pony nog maar een paar maanden! heel snel een stal op gemaakt en ja hoor daar kwam het veulen gelukkig ging alles goed!! en heb ik nu een geweldig veulen surprise!!
na een paar maanden hadden we haar steeds meer bij de moeder vandaan gehaald en is ze nu in een opfok en komt ze over een paar maanden terug! maar nu is mijn vraag of ik ze dan elkaar nog herkennen? en of ik ze gewoon weer bij elkaar kan zetten na 2 jaar??
gr daisy

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:58

Gewoon rustig terug aan elkaar introduceren bij aankomst ... beide merries halsters aan en in de hand elkaar terug laten begroeten en dan onder toezicht de wei in.
Normaal herkennen paarden elkaar, zelfs na jaren gescheiden te zijn, tenminste dat is mijn ervaring.

friesiszwart

Re: veulen geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:17

mijn ervaring is dat de paarden elkaar zeker herkennen, mijn hengstveulens die na het afspenen in opfok gegaan zijn zijn met drieenhalf jaar terug gekomen en je ziet de herkenning. Tijdens mijn laatste vakantie ook een veulen (inmiddels volwassen) maar mijn paard hekende het paard na drie jaar nog steeds. En mijn paard was is een jaar ouder. Dus ook speelmaatjes uit dezelfde koppel herkennen elkaar.

daisviola

Re: veulen geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 20:33

dankje wel allemaal!