wat vinden jullie van de hengst tolan R

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

140509

wat vinden jullie van de hengst tolan R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 17:15

Afbeelding

Tolan R

Namelus R pref/Aramis/joost pref

Geboortedatum 26-04-2000

Geslacht Hengst

Kleur Zwart

Stokmaat 1.74 m

Stamboek KWPN

KWPN (fokfamilie 900)
Deze zeer aansprekende, zwarte, hoogbenige hengst is een zoon van de keurhengst Namelus R uit een Aramis Z-moeder. Tolan R heeft dezelfde grootmoeder als Mermus R, Wender R en Odermus R. Bij Tolan R komen twee zeer invloedrijke prestatiestammen van Stal Roelofs bijeen. De Dermie-stam van Toys R Us, Zandigo en Belle de Jour en de overbekende Melusiena-stam. Grootvader Aramis Z sprong zelf op hoog niveau voordat hij zijn intrede deed in de fokkerij. Het bloed van Joost en Abgar xx komt aan beide zijden van de pedigree voor. Tolan R beschikt over zeer veel vermogen, iets wat we zeker nodig hebben in de huidige KWPN-fokkerij. Deze zwarte hengst loopt inmiddels 1.45 m/1.50 m parcoursen onder Anne-Liza Makkinga. Tijdens het internationale concours in Drachten 2012 werden zij als 2e geplaatst in een six-bar rubriek over 1.90 m. In 2011 werden tijdens de Centrale Keuring van Overijssel in Geesteren dochters van Tolan R als 2e en 3e geplaatst bij de 3-jarige merries (Dalentine en Damira).
Maar liefst drie merries met Tolan R als vader bevonden zich onder de dertig beste driejarigen van Nederland, waarvan D.Amelusina R 18 en Dalentine in de kop-groep geplaatst werden. Enkele van de eerste Tolan R-dochters behaalden topsco-res bij EPTM- en IBOP-proeven. De springindex van Tolan R (136) geeft aan dat deze hengst de springaanleg sterk verbetert. Als eerste van de T-jaargang kreeg Tolan R bij het KWPN een zoon goedgekeurd, de met zeer veel kwaliteit springende hengst Zazou R. Tolan R brengt veel zwarte/zwartbruine en geen voskleurige paarden voort.

ik zit erover na te denken om mijn merrie te laten dekken door tolan R
maar ik vroeg me af wat jullie van de hengst vinden en hoe zijn nakomelingen het doen

over mijn merrie

kwpn
1.68
bruin
haar afstammeling is: grandeur/ladalco/ joost(conus)
hier meer over haar hele afstammeling http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/443459

foto van mijn merrie

http://i282.photobucket.com/albums/kk27 ... G_5293.jpg
http://i282.photobucket.com/albums/kk27 ... G_5296.jpg

gr

140509

Re: wat vinden jullie van de hengst tolan R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 00:17

Niemand??? :( ;(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:51

Op papier vind ik het een mooie combinatie die jij in gedachten hebt. Ik denk dat Joost verankeren geen gek idee is. Ben wel benieuwd hoe dit uitpakt.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 08:29

Anne_GTI schreef:
Op papier vind ik het een mooie combinatie die jij in gedachten hebt. Ik denk dat Joost verankeren geen gek idee is. Ben wel benieuwd hoe dit uitpakt.

Heeft dat ook zin als joost verder in de lijn zit?

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:37

Hoi zag dit topic en dacht even reageren.

ik weet niet of je ondertussen al een keuze hebt gemaakt?
wij hebben een Merrie uit Tolan R, super fijn diertje.
Ze komt uit een Karandasj x Jasper moeder die erg pittig is onder het zadel, omdat Tolan R altijd relax en nuchter oogt hebben wij die keuze gemaakt.
De Tolan R is merrie is ondertussen 5 geworden en vindt het een super fijn paard. Mooie gangen, niet al te veel knie gebruik (heeft haar moeder overgens wel), redelijk vlak kruis maar wel weer een wat hoger aangezette hals.
Ik moet zeggen dat we redelijk naar de bouw hebben gekeken met het uitkiezen van een hengst maar voornamelijk karakter!

Ben benieuwd of je hier iets aan hebt!

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 22:15

bedankt ik ga even kijken of ik er nu wel eindelijk uit ben :D

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:32

Hoi hoi,

Ik zag je bericht over Oilily drachtig maken. Ze kan namelijk niet meer drachtig, want ze zit dicht achter. Dit hebben we gedaan omdat haar baarmoeder steeds smerig was. Als die smerig is kan ze namelijk ook niet drachtig worden. Zodra ze wordt geïnsemineerd krijgt ze ontstekingen in de baarmoeder, dus ik raad het je af.

groetjes, Kelly

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:22

Een merrie die is dichtgezet, kan wel drachtig worden, als haar baarmoeder maar schoon is. Voordat ze het veulen moet krijgen, moet ze dan weer losgeknipt worden.

Tolan vind ik zelf geen makkelijke hengst, hij is op stal ook druk en niet eenvoudig te trainen. Hij fokt veel bloed.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:50

Heb het er wat verkeerd neergezet. Haar baarmoeder wil niet schoon blijven op één of andere manier. Dat is de reden dat ze niet drachtig wordt ;p

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 14:39

Hoe is ze eigelijk dan drachtig geworden bij al haar vorrige veulens? gr