Lange zoektocht, wie kan mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsie1994

Lange zoektocht, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 15:05

Dit is mijn laatste hoop, dus ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen. Ongeveer één jaar geleden heb ik een haflinger merrie gekocht.
Volgens haar paspoort is ze 16 jaar. Op haar paspoort zijn haar ouders onbekend.
Nu heb ik de een eerdere eigenaar kunnen vinden. Van deze eigenaar heb ik gehoord dat mijn pony haar echte paspoort kwijt was toen zij haar kocht.
Alles op het nu bestaande paspoort is dus een grote gok. Toch zou ik heel graag willen weten hoe oud mijn pony werkelijk is en wie haar ouders zijn.
Ik ben erachter gekomen dat mijn pony een brandmerk heeft, van Hannover. Ze moet dus in Hannover gefokt zijn.
Toen ik dit wist heb ik contact opgenomen met het stamboek in Hannover en het Nederlandse stamboek, maar weer niemand die mij verder kan helpen.
Ik ben uiteindelijk nog geen steek verder, dus ik hoop dat jullie nog ideeën hebben. Ook plaats ik een foto van mijn pony, misschien kunnen de echte haflingerkenners mij wel vertellen op welke Duitse hengst zij lijkt.
Afbeelding

chantal_bel

Re: Lange zoektocht, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:06

misschien dat een naam enzo wel handig zou zijn van je pony?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:07

Weet je zeker dat het brandmerk voor Hannover staat? Het is volgens mij niet gebruikelijk om een brandmerk te zetten van de plaats waar ze geboren zijn? Heb je een duidelijke foto van het brandmerk?

horsie1994

Re: Lange zoektocht, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 15:12

De naam van de pony is een aantal jaar geleden ook gegokt, toen haar nieuwe paspoort werd aangemaakt. Haar naam heeft denk ik niet veel zin, maar ze heet Faye.
Het brandmerk is zeker weten Hannover. Dit is duidelijk te zien als ze geschoren is.
Helaas heb ik geen foto van haar brandmerk.
http://www.hethaflingerforum.nl/hafling ... randmerken
Hier is het brandmerk van Hannover te zien.