Wanneer gaan jullie new forest pony's naar binnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Have

Wanneer gaan jullie new forest pony's naar binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 18:04

Wij hebben een aantal new forest pony's, die momenteel nog in de wei staan dag en nacht. Er staat bijna geen gras maar worden wel bijgevoerd. Hoelang kunnen de pony's het nog volhouden? Ze zitten onder de modder niet normaal en zijn best mager. Maar aangezien wij nog geen stallen hebben zullen ze wel buiten moeten blijven.

Weet iemand hoelang een grote new forest pony kan buiten blijven ?
Laatst bijgewerkt door Gem op 18-11-12 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo topictitel

matasja

Re: Waarneer gaan jullie new forest pony's naar binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:43

Als ze genoeg vacht hebben kun je ze makkeijk buiten laten, evt een deken aanschaffen voor net dat beetje ondersteuning.
Dat vermageren is uiteraard niet normaal, ze hebben dan echt meer voer nodig,
Je kan brok bij gaan voeren, onbeperkt hooi aanbieden, of beter nog kuilvoer ( 3 a 4 keer per dag) daar zit veel'meer in.

Kijk naar de pony zelf, dan weet je wat ze tekort komen, denk dat een stal niet zozeer nodig is, maar wel de juiste ondersteuning. Met modder wel uitkijken voor hoefproblemen! Goed ontwormen en opletten met koliek

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:16

Mijn new forest pony's staan dag en nacht in de wei. Dat kan prima mits er een schuil stal is, waar ze onder kunnen gaan schuilen bij bijvoorbeeld regen of veel wind. Mijn merrie heeft een deken op omdat zij ook wat magerder werd (veulen zoogt). Door de deken hoeft zij minder te verbranden en zichzelf op te warmen. Het veulen heeft geen deken op maar een lekkere dikke winter vacht. Je moet er wel voor zorgen wanneer je een deken op doet dat de pony er wel warm genoeg er onder blijft. Want ze kunnen dan niet meer de haren recht overeind zetten.
En ik zou ook onbeperkt ruwvoer voeren en eventueel meer brok met voldoende vitamine's

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:38

Ik ben blij dat die van mij sinds eind oktober weer 's nachts op stal staan!
Als je zegt dat de pony's aan de magere kant zijn zou ik ook meer ruwvoer geven en ook niet te zuinig zijn met brokken. Als het gras opraakt en het wordt kouder hebben ze voedingsstoffen nodig om zichzelf warm te kunnen houden. Op zich zouden ze zich wel een winter buiten kunnen moeten redden. Is er ook beschutting om te schuilen tegen harde wind en regen?
Ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat een forester mager wordt. Die van mij worden dik door alleen naar eten te kijken.

Have

Re: Waarneer gaan jullie new forest pony's naar binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 16:52

Haha, neej de pony´s staan nu al binnen gelukkig. Ze krijgen lekker hooi en kunnen zich uitleven in de binnenbak.