Hengst voor Relrite (Democraat x Flemmingh)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Hengst voor Relrite (Democraat x Flemmingh)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 14:11

Ik ga mijn oude merrie laten dekken, een democraat x flemming x amor x courville.
Ik heb zelf een Ufo veulen uit haar gehad maar helaas is zij als jaarling overleden. Bij de nieuwe eigenaren heeft ze anderhalf jaar terug een Voice veulen gekregen en nu heb ik de kans gekregen om haar te laten dekken. Uit emotionele overwegingen wilde ik eerst gaan voor de Ufo zoon, Dark Pleasure. Maar ondertussen ben ik toch verder aan het kijken en ben ik bij Wynton en de gelderse hengst Chablis terecht gekomen. Het is een merrie die goed kan bewegen en heeft een erg werkwillend karakter. Ik zou graag een sterker achterbeen zien, meer vrijheid vanuit het schouder en meer front. En mooi meegenomen zou zijn als het veulen een allrounder wordt.

De merrie, Relrite:
Afbeelding

Afbeelding

Het voice veulen:
Afbeelding

Het ufo veulen:
Afbeelding

Wat voor hengst hebben jullie in gedachte voor haar?

Anoniem

Re: Hengst voor Relrite (Democraat x Flemmingh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:29

Mooie merrie en heel knap Voice veulen. Ik zette Voice gelijk op het lijstje :j

Emerson (nrps) is een Wynton x Flemmingh x Amor, zou dus kunnen passen. Ik vind Wynton wel echt dressuurmodellen geven dus dan is het een gok of je een allround paard krijgt

Chablis kan je doen, kan fijn springen en komt uit goede stam.

Als je echt allround wilt zou ik wat meer richting een goed bewegende springhengst denken.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 15:32

Janne ik vind het leuk om een B en L parcours te springen en dan houd het voor mij op, het hoeft dus geen perfecte springer te zijn. Ik hoop voor mezelf wel dat ik verder kom dan M dressuur ;) Relrite kan zelf erg goed springen.

Met de hengst Emerson vind ik persoonlijk een beetje teveel inteelt op Flemmingh en Amor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:40

Ik bedoelde niet dat je Emerson moest gebruiken, maar dat de combi met wynton dus schijnbaar wel klikt.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 15:46

Ahhh ik snap hem, haha, sorry. Als ik er zo'n paard uit kan halen in merrie-vorm dan teken ik ervoor :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:32

Ik vindt het Ufo veulen wel erg mooi!

Wil je met een sterker achterbeen meer kracht of meer buiging zien? of beide?

Wynton en Chablis zijn wel 2 hele verschillende hengsten..als je kracht en front wilt dan zou Alexandro P mischien ook wel wat zijn? echter ga je dan dus ook massa fokken.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 11:02

Helaas leeft het Ufo veulen niet meer en hebben ze Ufo uit de fokkerij gehaald. Hij heeft wel een goed gekeurde zoon, Dark Pleasure.

Ik zou graag zowel meer kracht als buiging willen zien. Meer massa vind ik geen probleem.

Chablis trekt me wel heel erg, ik denk dat ik dan een fijne allrounder krijg met een stabiel karakter. De merrie is namelijk wel een heet hoofd, maar voor wie er mee om kan gaan een fantastisch paard.

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:18

Als je graag meer kracht als buiging wil zien en meer massa geen probleem vind zou je misschien eens aan Special D kunnen denken.
Zijn KWPN rp nakomelingen doen het zeer goed in de dressuur, springen, cross en endurance, echte allrounder dus. Fijne paarden met top karakter, die graag voor je willen werken, maar ook geen doetjes zijn. Ook in het gelders circuit doet deze hengst het ook erg goed. Afgelopen jaar heeft hij op de gelderse keuring de nederlandse kampioens merrie geleverd.
Hij geeft veel kracht in het achterbeen mee, veel front en een super karakter, maar kan een erg compact paard leveren. Dit ligt trouwens ook erg aan de merrie.

[HK] wie heeft een nakomeling van special D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:40

Chablis zou ik zeker doen. Een fijne allrounder uit een heel fijn stammetje.(de Loma stam merrielijn 22 fokfamilie 75)
Zeer fijne werkwillige paarden die het gewoon voor je doen.

Ik heb zelf een nichtje van de hengst en ik heb op de zus van de moeder van de hengst gereden.
De moeder van Chablis heb ik ook gekent en dat was ook een hele fijne merrie met een erg goed karakter. De moeder heeft fijne amateursportpaarden gegeven. De over-grootmoeder van de hengst was een internationaal springpaard onder Anton Geessink.

Het zijn wel behoorlijk voorwaartse paarden. Goudeerlijk maar absoluut erg wakker.

Als je meer wil weten over Chablis of zijn familie laat maar weten.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 17:01

En de hengst Wilson?
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:08

Ja kan ook. Wilson geeft ook zeer goede bewegingen en echt brave karakters. Komt ook uit een super stammetje.

In de link naar facebook in mijn onderschrift kom je bij heel veel Gelderse paarden....staan ook veulens van Chablis en Wilson tussen.

En Vitens zou je ook nog kunnen bekijken.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 17:32

En Wilson heeft zich al wat meer bewezen dan Chablis (hij is natuurlijk ouder) en ik vind hem ook erg goed springen! Ik had al even op fb gespiekt :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:36

Klopt, hij is ZZ-Z op dit moment.

Vitens heeft zich ook al meer bewezen. Is Z2 dressuur. Die is ooit Z2 onder Liseon Kamper geweest en die vond het een potentieel paard.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 17:38

Vitens wordt me iets te gelders. Dan vind ik Wilson en Chablis mooiere types.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:45

Dat kan :)

Het type van Chablis vind ik echt erg mooi. Maar ja...ik ben een beetje bevooroordeeld :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:51

Oke offtopic..maar wat een prachtpaard die Wilson!

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:03

Ik kan aan mensen die ik ken wel vragen of zij nu een hengst ter denking hebben.ze hebben er 1 waarvan ik denk dat het super zal zitten qua bouw en karakter.we hebben er al wat nakomelingen van staan en die zijn erg betrouwbaar soms wat eigenwijs maar ze doen geen vlieg kwaad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:07

?

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:09

Even off-topic: He wat grappig, ik heb een merrie uit die lijn gehad van Manhattan, Victorite. Leuk paard!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:51

Special D is trouwens ook geen gekke optie..maar je merrie moet zelf niet te neerwaarts gebouwd zijn en over een correcte voorbeen stand beschikken.Hij fokt een mega goed achterbeen door..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:23

Warrant.
Presterende springhengst met dressuurmogelijkheden.