Bailey van 27/05 tot nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Bailey van 27/05 tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 20:28

Het begon allemaal april 2011. Ik had één van de vier prijs vragen gewonnen bij Brummerhoeve. De prijs was een gratis dekking van brummerhoeve's boss helemaal happy *\o/*
Dus eind juni die kanten op van Drenthe naar den bosch. En toen was het wachten.
Na heel wat maanden lang wachten was het dan eindelijk zo ver op 27 mei (3 dagen te vroeg) werd mijn kleine Bailey geboren die inmiddels al niet meer zo klein is.
De laatste paar dagen ging ik regelmatig bij mijn merrie kijken. Na maanden lang wachten wou ik die bevalling natuurlijk wel mee maken. Maar helaas de 26e kwam ik rond 12uur thuis van een verjaardag en ging nog even bij Patty (de merrie) kijken en voeren. Ze was gewoon rustig er kwam wel melk uit haar uiers maar dat was al 2 dagen zo. Ook dacht ik te zien die avond dat haar uiers glommen, dus ik in alle enthousiasme naar huis om het thuis nog even gauw te zeggen en dat ik er vannacht dus regelmatig uit zou gaan. Maar mijn moeder wist mij er van te overtuigen dat het waarschijnlijk door de zaklamp kwam. En omdat ik de volgende morgen moest werken en dus toch om half 6 mijn bed weer uit moest en de paarden voeren ben ik er s' nachts niet uit gegaan.
Kom ik in het weiland aan om 6 uur, zie ik me potverdorie 2 paardjes lopen. Ze was al helemaal droog en had de melk bar ook al ontdekt, wat Patty nog wel erg spannend vond :9

Patty had geen geboorte alarmen om omdat ik het pas wou om doen wanneer mijn merrie echt onrustig zou worden. Zo'n singel is niet echt iets voor haar als een rol graag merrie.
Ik heb dus geen foto's van de bevalling.

Hoe ik mijn meisjes aan trof
Ik heb zeker een paar keer in mijn ogen gewreven om te kijken of het echt waar was.
Afbeelding
Afbeelding

Trotse mama smiddags
Afbeelding

Afbeelding

S'avonds na dat de dierenarts is geweest.
Die zei nog heb je 11 maanden zitten wachten en dan mis je het nog :o
Afbeelding

Paar dagen later en ze ziet er alweer heel anders uit:
Afbeelding
Hup achter mama aan
Afbeelding

Acteren als sulletje
Afbeelding

Zielig kijken toen ze voor het eerst het halster om kreeg
Afbeelding

ook nog een vlekkie geweest. En dat vond mijn vader verschrikkelijk lelijk _O-
Afbeelding

Na de late veulen keuring op 8 september
Afbeelding
Afbeelding

Van de keuring zelf zijn foto's gemaakt maar die heb ik nog niet binnen. Zal morgen even nieuwe foto's maken van hoe ze er nu uit ziet.
Heb er wel wat op mijn telefoon maar geen goeie kwaliteit.

Ze doet mee aan de bokt veulen verkiezing. Ze heeft volgens mij nog maar 3 stemmen, en dus niet zo populair :( Misschien mede doordat ze nog geen eigen foto topic heeft gehad..... laten we het daar maar op houden :P
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 06-11-12 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:37

Wat een mooie meid zeg! Ze lijkt veel op haar mama, ook zo'n mooie lekkere dikke nek daar hou ik van <3 Jammer dat ik niet eerder wist van dit veulen, anders was er zeker een stem naar jouw veulen gegaan..

Rider01

Re: Bailey van 27/05 tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:42

Leuk dier, spreekt mij erg aan
Mijn stem heb je :)

BraveSpots

Re: Bailey van 27/05 tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:44

Wat een knappe meid!

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 10:02

Dankje jullie wel!! Ben ook erg blij met die knapperd.:D
Ze heeft indd al een stevige nek!
Trouwens op foto 1 is geen plaatselijke regenbui hoor, ik had de kraan aan laten staan van de waterbak... :o
Roder01: Dankjewel voor je stem!! Heb ik er 4 hahah

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:38

LadyDaily, ik ga snel op je leuke meisje stemmen.
Pepita heeft ook nog niet zoveel stemmen O:)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 18:44

Dankje wel!! :D
Heeft jou Pepita nog niet zoveel stemmen? Dat verbaast me wel zeg, vind haar echt mooi. Eerste wat in mij op kwam toen ik jou pepita in de merrieveulen verkiezing zag staan was, die zal vast wel veel stemmen krijgen.
Maar ik zal op jou Pepita gaan stemmen hoor :P