Dagboek van een Penny

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Dagboek van een Penny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 10:44

Afbeelding

Welkom, welkom! Allereerst; ik hoop heel hard dat ik dit in de goede tab heb geplaatst! In dit topic wil ik de komende tijd graag een soort dagboekje bijhouden. Je vraagt je af ik dan wel iets interessants te vertellen heb? Dat laten we dan maar even in het midden :'). Ik zal eerst even iets vertellen over de reden voor dit dagboekje. Sinds kort 'tem' ik pony's voor Stal v.d. Valkenhof. Dit is een vrij grootschalige Shetlander fokkerij maatje 90 centimeter. De stal heeft 5 eigen dekhengsten, waaronder Rodney v. Vries, en rond de 60 pony's. Ik krijg nu iedere keer 2 tot 4 pony's die helemaal mak gemaakt moeten worden en daarna een nieuw goed thuis krijgen omdat de fokkerij overcompleet is. Ik begon enkele maanden geleden met vier zwarte dames; Catrien, Diamond, Elize en Erma van Stal v.d. Valkenhof. Alle vier hebben inmiddels een nieuw thuis gevonden. De afspraak was dat er 3 weken geen pony's zouden komen zodat het gras kon groeien, maar verrassing! Terwijl ik een paar dagen met vriendlief weg was waren er twee nieuwe dames gebracht.

En dat is waar het verhaal van de twee vossies Carin & Daisy begint. Helaas was een van de meiden behoorlijk ziek en heb ik nu net een week achter de rug die in het teken stond van met spoed een dekentje zoeken en Yakult & antibiotica in ponylief spuiten. Maar ze is gelukkig inmiddels weer helemaal beter. Waarom ik geen namen noem? Ik moet de chip nog aflezen :o. Ik weet al wel dat de dame rechts op de foto een echte ezel is, zelfs toen ze zo ziek was. De linkse is een beetje een muts die af en toe reacties op dingen geeft dat je denkt... okeeeee. Maar opnieuw allebei pony's met een gouden hart en een heel lief karakter. Ik kijk er echt naar uit om met ze aan het werk te gaan.

Uiteraard voel ik me vrij penny als ik op mijn fietsje met mijn poetspulletjes naar de dames fiets, en stiekem ben ik dat ook wel natuurlijk! De pony's zijn nu ook vet sielug want ze staan niet op het weiland maar op een stal met uitloop. Maar dat terzijde, vanaf nu zou ik jullie graag een kijkje willen geven 'achter de schermen' in het beleren van deze twee meiden. Of in ieder geval Carin, de 3 jarige. Buiten het feit dat ik hoop dat jullie het leuk vinden, is het voor mijzelf ook wel even handig de voortgang netjes bij te houden. Dus ik hoop dat ik niet de enige ben die dit straks leest :D

Ik verwacht vanmiddag/morgen het eerste echte verslagje te posten en dan ook definitief te weten wie wie is :')

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:15

Hahaha, hou je ons op de hoogte ben wel benieuwd hoe het nu met de meiskes gaat :D

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:22

ik ben ook benieuwd, lijkt me leuk!! :D

Merileth

Re: Dagboek van een Penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:25

Tof! wil ik graag volgen :) Lijkt me interessant.