Meneer Muis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

switt

Meneer Muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 00:05

Hierbij mijn lieve kleine vriendje Monsieur Roquefort, oftewel Muis! Hij is nu zo'n 4 weken bij en ik ben helemaal weg van hem, wat is hij braaf en grappig :+: Ik kijk vaak bij kraamstal ITP en nee, hij is lang niet zo knap als de meeste veulens hier.. Objectief gezien zou ik hem zelfs lelijk kunnen noemen :') Maar misschien komt het nog goed met hem en groeit hij uit tot een paard ipv de girafxhert waar hij nu het meest op lijkt....Maar wat ben ik gek op hem! Het is echt mn kleine vriendje!

Hij is nu 6 maanden oud en staat gedurende de winter nog even thuis bij de ruinen maar het voorjaar gaat hij lekker de wei op om te groeien en om opgevoed te worden door andere paarden. Toen ik hem kreeg had hij nog nooit een halster om gehad en kende hij nog niets, vandaar de keus om hem eerst even thuis te houden zodat hij veel in handen komt. Na 1 dag liep hij echter al keurig aan een touwtje en ik neem hem zo af en toe mee het erf af om met hem te wandelen, dit doet hij super! :) Auto's, treinen, honden, vliegers, trekkers, paraplu's, schreeuwende kinderen.. hij vindt alles prima zolang hij zich maar een beetje achter me kan verschuilen <3

1. Echte mannen kunnen roze hebben!
Afbeelding

2.Afbeelding

3. Dappere baby <3
Afbeelding

4. Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

en samen met zn grote vriend <3
13. Afbeelding

knooopje

Re: Meneer Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:11

hij is leuk!!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:46

Hij is zeker leuk!

Bij Roquefort (eigenlijk stinkkaas uit Fr. :') ) moet ik altijd denken aan de nep-paardjes die ik vroeger spaarde uit France. Eentje heet er nl zo ... Hij lijkt er nog op ook!! Ik ben fan hoor!

Foto 11 erg grappig trouwens :=

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 01:33

Hihi ja het is ook een schimmel, vandaar die naam! Naar de muis uit de aristokatten, mn lievelingsfilm van vroeger :)

Foto 11? Ik kijk daar voornamelijk nogal stom :p

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:43

Hahaha, nee ik vind die echt superleuk; zo 'zo hond zo baas' (de paardenterm bestaat nog niet? :') )

Muis: Kijk! Das spannend! :wow:
Baas: Welnee stel je niet aan... maar ondertussen ... Afbeelding

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:45

Laat ik het zo zeggen. Jou oren staan nog net niet recht overeind naar voren gericht op je hoofd hihihi (leuk bedoeld echt waar!)..

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 01:50

Haha, dat zie je goed. Er kwam een enorm paard aan en ik had geen idee hoe hij erop zou reageren... Maar toen het paard dichter bij was vond muis het al niet zo interessant meer ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:44

Wat een knap attent dier heb je daar en nu al zo braaf....

veel plezier met hem

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:48

Lelijk?? die is niet lelijk,die wordt vast hardstikke mooi! Leukerd hoor!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 12:55

Hihi, dankje. Maar z'n hals is zoooo lang! Echt een kleine giraf! Maar misschien zijn de verhoudingen nu gewoon nog een beetje zoek....

Het is trouwens een Astrello x democraat

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:58

ik vind hem net een mooie hals hebben,en hij weet die ook mooi te houden zoals ik het zie op enkele fotos.
Hij zal die nodig hebben later hoor,beter dan een korte dikke hals!
Nee,echt,ik zou er niet mee inzitten,natuurlijk zijn weinigen op hun mooist na het afspenen,maar dat komt heus in orde. :)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:23

nr8 is een mooie foto

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:28

Hij is leuk! Mooi zijn ze zelden op deze leeftijd en: lelijk in de luier, mooi in de sluier. :))

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:30

Leuk!! En super dat je hem al aan zoveel dingen laat wennen, heb je straks alleen maar voordeel van :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:05

Een knap veulen kan alleen maar lelijk worden maar niet knapper. Een lelijk veulen kan alleen maar knapper worden :D. 1e 3 jaar niet teveel naar het uiterlijk kijken maar genieten van het opgroeien.
Ik vind hem niet lelijk maar juist een knap veulen met zo te zien een goede draf.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:58

Bedankt voor jullie leuke reacties :)

Ik maakte me er trouwens geen "zorgen" om hoor dat hij lelijk is, daar gaat het mij niet om. Alleen als ik sommige andere veulens op bokt zie denk ik wel even :wow:

sliertje schreef:
Leuk!! En super dat je hem al aan zoveel dingen laat wennen, heb je straks alleen maar voordeel van :)

Ik was gister avond met hem langs te weg wandelen maar omdat het al schemerde had ik hem reflecterende bandages om zn benen gedaan (geen echte bandages maar van die losse dingen met klitteband, speciaal voor paarden) en een sjabrak met lampjes eraan geklikt. Werd er iemand ontzettend boos dat dat echt niet kon , het was nog een baby! Ik ging daardoor wel heel erg twijfelen of ik het allemaal wel goed doe -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:16

Switt,ik heb hetzelfde gedaan met mijn eerste veulen/jaarling,en dat was alleen een voordeel,want later,eenmaal onder het zadel was hij kipmak op de weg! Ik zou het zo opnieuw doen.
Er is natuurlijk een verschil bij dingen aanleren en dingen tot in der treure herhalen/hem belasten.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:35

Ik vind hem ook niet lelijk hoor. Leuk veulen!

Zolang je niet overdrijft en hem niet uren aan een stuk hetzelfde laat doen, zou ik gewoon verder doen waar je je goed bij voelt. Ik ben ook voorstander van zoveel mogelijk aan te leren/te laten zien. Het is alleen maar gemakkelijker.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:43

Ah wat een leukerd :) wees er maar trots op

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 21:36

Thaliashof schreef:
Ik vind hem ook niet lelijk hoor. Leuk veulen!

Zolang je niet overdrijft en hem niet uren aan een stuk hetzelfde laat doen, zou ik gewoon verder doen waar je je goed bij voelt. Ik ben ook voorstander van zoveel mogelijk aan te leren/te laten zien. Het is alleen maar gemakkelijker.

Nee dat doe ik inderdaad niet..ik wandel kleine stukjes met hem en oefen wat met voetjes geven en stilstaan op de poetsplaats. Dat is eigenlijk alles. Hij heeft zelf bedacht dat het handig is om als ik kom meteen te komen en zn hoofd in het halster te doen, hoefde ik niets aan te oefenen <3

Iloveiswan schreef:
Ah wat een leukerd :) wees er maar trots op

Dankjewel! :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:41

Ik vind hem erg leuk! En helemaal niet lelijk!

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:44

Sandyislief schreef:
Ik vind hem erg leuk! En helemaal niet lelijk!

Zeker niet!!
Wat goed, dat je nu al begint met in het bos oefenen! :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:51

Hij is mooi! Zeker niet twijfelen aan jezelf...je bent heel verantwoordelijk bezig...ik vind het juist fantastisch wat je hem al aanleert allemaal :j

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 10:28

Dankjewel, soms twijfel ik zo erg aan mezelf. Wil het graag goed doen, hij is immers maar 1x jong. Ik vind het belangrijk dat hij nu al leert dat hij best even alleen met mij weg kan maar altijd weer terug gaat naar zn vriendjes... en ik leer hem liever nu dat auto's niet eng zijn dan wanneer hij dalijk 1.70 is :)

Hij is zo heerlijk relaxt met alles!
Afbeelding

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:34

Ik vind hem helemaal leuk! Goed dat je hem zo al rustig aan wat dingetjes leert, daar heb je straks alleen maar profijt van als hij groot genoeg is om aan het werk te gaan. Ik ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien, ik vind het een leuk beestje!