Undo, 13 jarige fjordenruin, Manus x Astrix

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaronico

Undo, 13 jarige fjordenruin, Manus x Astrix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 11:08

Wie kent deze ruin? Hij staat te koop en ik wil eigenlijk wat meer over zijn achtergrond weten.
De verkoopster heeft hem pas 3 weken op stal staan en kan niet zo heel veel vertellen.

Als je wat weet dan hoor ik dat graag!

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:29

Over het paard zelf kan ik je niet veel meer vertellen dan je al weet. Ik ken het dier niet persoonlijk, heb hem nog nooit gezien en heb er ook geen foto van.
Off. staat het dier nog steeds op naam van zijn fokker en hij is niet opgenomen in het hoofdstamboek omdat hij in ieder geval als volwassen dier nog nooit op een keuring is verschenen. Wel is hij in het bezit van een paspoort als het goed is waarin het veulenstamboekpapier zit verwerkt.
Er is een volle zus waarvan de eigenaar hier ook op bokt zit. Dit is de merrie Vita die in het bezit is van bokker Tesni (ook nog niet zo heel lang trouwens).
Op het overzichtslijstje van alle topics in dit Fjordengedeelte vind je verderop op pagina 1 een topic van de vorige eigenaar van Vita die ook op bokt zit: [FJ] Vita naar haar nieuwe eigenaar en hier vind je wat foto's van Vita bij de nieuwe eigenaar: Tesni @ [FJ] [FOTO] Fjorden in the picture

Jaronico

Re: Undo, 13 jarige fjordenruin, Manus x Astrix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 14:07

Dank je Anita, daar was ik ook al achter, dat hij een volle zus heeft die Vita heet. En zag toen ook dat moeder Funda is.
Ik zou graag wat meer over zijn karakter willen weten.....
Toch bedankt!

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:30

Graag gedaan. Over zijn karakter kan ik je helaas niks vertellen omdat ik hem niet ken.
En het karakter van volle zus Vita hoeft niet gelijk te zijn met zijn karakter. Ik heb hier zelf 2 volle broers staan en die zijn in karakter ook zo verschillend.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:31

heb je een idee waar hij hiervoor gestaan heeft? een vriendin van vroeger van me had een fjord met de naam (uitgesproken als) oendo, maar daar weet ik geen voorvaders van. zei had hem gekocht bij R. Pijnenburg en verkocht aan iemand die ook schapen had geloof ik. anders moet je me maar even pb-en. ik denk dat dit in 2005ong. was.

Jaronico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 00:33

Bedankt diandra voor je reactie.

Ik heb afgezien van de koop.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:51

Waarom als ik vragen mag?