Ik heb een hele poos op internet gezocht naar de vader van mijn tinker Cem, maar heb niets kunnen vinden. De verkoper zei dat zijn vader een zwart bonte hengst was van een paardenfluisteraar uit Antwerpen. Vandaag sprak ik met iemand die zowaar zo'n combinatie op tv had gezien in omgeving st Truiden. De kans dat er twee fluisteraars zijn beide met tinkers in de buurt lijkt me nogal klein dus ik hoop dat iemand van jullie misschien weet over wie het gaat? (: Alle hulp is zeker welkom!
Als het gaat over de paardenfluisteraar van Vinger aan de Poot op VTM. Dan is dit Bert Swennen met de tinkerhengst Bono, deze hengst is goedgekeurd bij het Nederlands Stamboek voor Tinkers en is zwartbont. Maar ondertussen is Bono van eigenaar veranderd, het adres van zijn nieuwe eigenaar geef ik wel maar dan via pb.
Ik heb nog niet echt foto's van nakomelingen kunnen vinden, helaas. Zal bij Quincy informeren, dankjewel. Vind Bono niet heel veel op Cem lijken dus begin toch al te twijfelen.
Even een antwoord van mij, Bert Swennen, vorige eigenaar van Bono. Ik denk niet dat Bono de vader is van Cem. Want ken de meeste van zijn nakomelingen en heeft enkel bij ons gedekt. Alle Bono nakomelingen zijn ingeschreven in het stamboek. Dus de kans is vrij klein dat hij een zoon is van Bono. Bono heeft trouwens maar enkele hengsten gegeven en de oudste is 3 jaar, dan nog een jaarling en twee veulens van dit jaar. Ik hoop je hiermee wat geholpen te kunnen hebben.