Omdat ik ondertussen bezig ben met al te denken aan wat voor paard ik ga kopen, ook al gaat dit pas voor volgend jaar ten vroegste zijn, begon ik alvast met mijn gewenste eigenschappen te noteren :
-geen pony, ik ben 1m73 en niet mager
-dressuuraanleg dus liefs geen gangenpaard of paard met hoge knieactie, TENZIJ al mijn eisen in een ras passen, behalve de dressuuraanleg
-Springaanleg! Ik zou zo graag eens een parcours tot 1m springen, hoger hoeft niet, wel op tempo
-geen sloom paard. Koudbloeden worden als sloom bestempeld, maar er in uitzonderingen, dus is dit redelijk afhankelijk van paard tot paard.
-vast op de benen, wandelpaard en bomproof, maar dat is niet rasgebonden.
-GEEN volle Arabier. Ik heb geen hekel aan ze, vind mezelf niet kundig genoeg voor een Arabier omdat ze zo gevoelig zijn
ook ben ik een enorme fan van soorten kruisingen, zoals hafXfries, hafXfjord, arabofries, hafloarabier, FriesXfjord etc
Ik ben ook fan van Spaanse paarden, die uitstraling

Ik heb ook gelezen dat een connemara redelijk voldoet aan mijn eisen, maar ze zijn standaard niet iets kleiner als goed voor mij zou zijn (:
Weet iemand soms welk ras voldoet aan mijn eisen?
Nogmaals, ik hoef niet perse een raspaard, een vuilnisbakkenras met deze eigenschappen is even goed voor mij (:

Zie profiel